Min man har till o från stora problem med alkoholen vi kan aldrig h nått hemma då dricker han tills det tar slut kan hålla på flera dagar i sträck det värsta är att han dricker när min son är hemma o få se han full han ramlar o slå sig vet inte hur jag ska hanter detta tacksam för råd

Och bra att du har börjat att läsa och skriva här! Svårt dilemma för dig med barn inblandat! Kanske kan du bena upp det lite: din mans problem är att han dricker för mycket! Och ditt problem är att du är ihop med en man som dricker för mycket! Om man benar upp saker lite så förstår man bättre vem som har ansvar för vad och får också lättare att se vad man själv kan göra åt det! Om du vänjer dig vid tanken att din mans drickande inte är ditt problem utan det är någon annans problem som går ut över dig och ditt barn så blir det också lättare att hitta vägar och lösningar! Ofta tror jag att man som anhörig ställer sig frågan: hur kan jag få honom att sluta dricka? Man kanske istället skall fråga sig: hur gör jag för att inte påverkas och fara illa av hans drickande? Vad kan jag göra för att jag skall ha det bättre? Kram

kluven2018

Finns nog inget jag kan göra förutom att hålla mig hemifrån det värsta är ju när han är så full o ramla o även kissar ner sig vi är nygifta sen 2 månader tillbaka känns hopplöst just nu sonen åkte iväg