Efter lång kamp med min man sedan 13 år tillbaks. Han alkoholist sedan 3 år tillbaks. Vi har levt ihop vidare efter hans behandlingshem. Hjälp av öppenvård osv. Varit nykter för sympati. Fick höra av två barn att han har druckit i ett år i smyg. Fick ultimatum inte en droppe till då får han gå. Det gjorde han för tre mån sedan. Vi fortsatte på alla plan utom att sova över han har varit bra annars. Detta innebar att jag varit ute litefick med en ung man hem nyligen hemflyttad efter en 10 år i närvarande stad. Kruxet blev när vi väl kom hem berättar han .jag är alkoholist å har gått ifrån stadens behandling i öppenvården. Så öppen å sårbar. Efter den natten fortsätter det träffas i smyg i 14 dagar. Min fd man slutar jag träffa på det sättet. Han har varit nykter nästan sv nån anledning. I alla fall den nya alkoholisten fullkomligt avgudar mej . Jag behöver kärlek å han talar om han behöver en vän . Har inga barn själv å söker ett förhållande. Talar om för mej att jag inte ska låna ut pengar till nån kille å så.inte kommit till mitt hem mitt i natten. Eller stört mej. Min gamla man terroriserar mej. Jag vill bara bestämma själv vem jag träffar å när. Han ska på behandling med antabus men dricker folköl. Stör inget än kommer på avtalad tid å så. Min fråga vad är grabben ute efter jag har fem barn barnbarn inte varit själv nån gång . Jag vill inte ha ett förhållande så har berättat allt för honom, jag säger jag. Han pratar omförhållande å gifta sej så ungvarg snygg. Detta går bara inte att avbryta nu. Har märkt han börjar dricka lite mer nu. Annars känner jsg mej uppvaktad. Kan ringa närhelst jag vill på dygnet. Han säger vad vill du mej? Ska du göra med kär. Det bränner i huden när han tar i mej å hjärtat bultar... på väg med förälskelse. Men erfarenhet säger när han börjar behandling så kan jag vara på hans sida. Farligt förhållande han utmanar mej varje dag när ses vi snart vill du inte träffa mej mer. Kan jag inte bara ta dagen som den kommer jag måste inte ha förhållande igen såklart men orkar bara en i taget. Vet inte vad jag ska ta vägen. Åldern känns inte nåt hinder han är så gudomlig men alkoholist igen?? Goda råd dyra ved göra?

Djävulsdansen

Är mitt råd.. Du har nyss avslutat ett förhållande pga alkohol och funderar på att ge dig in i nästa??
Tyvärr låter det väldigt osunt i mina öron
Ta hand om dig själv istället ??
Kram

Annher01

Men smickrad av uppmärksamheten å hans sårbarhet ja. Blir lätt förälskad ja, men behöver analysera ihop med mån annan jag känner faktiskt att han är en vän också. Säkert fel men han respekterar mej än så länge? Det är bäl bara å stoppa när det inte passar?

Annher01

Ja precis jag hör bad ni säger men hittills fick jag det jag behövde. Det ör väl bara å bryta innan jag är involverad mer. Det är ju bara för jonom att komma om han är intresserad efter sin behandling..... det är väl inget annat å. Göra

Annher01

För att gå vidare i mitt liv menar jag. Dessutom blir jsg ev chef gör en behandling framöver. Vet ej men han pratade då om nu att du kan ju typ använda honom till att se avgiftning å så?? Men jag fattar tidigare med två långa äktenskap så.

Annher01

Vaddå är det alltid kört med alkoholister. Det låter som en evig bedömning tycker jag. Det är väl ändå människor tycker jag och alla har en andra chans. Det är min läggning bara jag vet men jag kan välja att backa för jag är en fri människa av egen får vilja...

Annher01

Ja han flyttade in och hjälpte mej som skydd mot min tidigare man. vi gjorde upp börjar du dricka igen så flyttar du, har var nykter i 6 veckor började sedan. Han flyttade ut omedelbart. Fortsatte träffas när han var nykter. Sedan eskalerade hans missbruk sitter nu på behandlingshem. Får se vad som händer han har ju en del att bevisa angående våran kärlek. Den som lever får se. Skaffar han bostad jobb och är nykter. Då vill jag träffa honom annars inte. Då träffas vi på samma arena....