Hur ska jag veta om jag gör rätt?
Jag och barnens far är separerade sedan några år, jag har gift mig och barnen har alltså en "extrapappa". Barnens pappa dricker i långa perioder (ca 12 månader minst) för att sedan läggas in på behandling.
Vi har ett "avtal" där han ska vara nykter i 4 månader, sedan får han börja ringa och prata med barnen, efter 6 månader får han börja träffa barnen varannan helg. Detta har vi följt tidigare, men han har alltid börjat dricka igen.
Gör jag fel som hindrar barnen från att träffa sin pappa?
Vi har stadig kontakt med kurator, FriZon och BUP för barnen, varje gång de har börjat träffa sin pappa igen har det blivit stökigt, bråkigt och jobbigt både hemma och i skolan. Och så har pappa "försvunnit" igen pga av alkoholen.
Är det bättre att låta dem träffa pappa ibland lite nu o då, då han är nykter?
Känns som om allt hänger på mig som mamma, att jag har tid och ork att se till att de får träffa sin pappa (för jag kan bevisligen inte lämna dem hos honom för han kan börja dricka när som helst)
Visst kan jag göra detta för mina barn, men det tar emot då jag ser allt jobbigt som sedan kommer efter...
Barnen är nu 8 resp snart 10 år, pappan har druckit i långa perioder och blivit inlagd i omgångar sedan 2008.

Anti anti

Jag har lindrigare än dig men ungefär samma dilemma. Socialen svarade mig idag att om jag misstänker att de far illa hos pappan så ska jag inte skicka iväg dem. Jag lyssnar på barnen och säger dem att pappa har druckit så tror jag på dem. Pappan ljuger ibland så han litar jag inte på. Lyssna på din magkänsla.