Hej.
Jag är helt ny här. Läst lite era inlägg och kände att detta är kanske ett forum för mig.
Jag lever ihop med en sambo som är alkoholist. vad för sort är svår att sägs. Nu har han druckit varje helg och någon gång i veckan. Han sköter jobbet vilket han inte gjort förut.i veckan är han grinig för han längtar till helgen då han kan supa loss.. världens snällaste man till en viss gräns.. snetändningarna kommer allt oftare.. dem är hemska. ibörjan var det mest elaka ord hur dum man va mm. Nu har det trappats upp. Kastar saker ting och går bärsärkagång brottat ner mig två gånger där man har fått rätt så ont och blå märken. Har två barn som bara kommer varannan helg.. i måndags va sambon hemma för han trodde att han hade halsfluss. När jag kom hem satt han och drack öl. då brast det för mig. Jag tyckte att om du kan vara hemma och dricka öl kan du oxå vara på jobbet och jobba.. jag sa oxå att jag fått nog. Orkar inte gå med en klump i magen för jag vet inte hur han är när jag kommer hem, redlös eller på gång eller en sömnlös natt pga fylle bråk.. sov inte en blund den natten. För jag hade sårat honom så mycket. Jag hade skaffat ett rum på jobbet som jag kunde fly till. Så på tisdagen kommer jag hem för att packa. Slutar med att jag stannar öcer natten. Åkee på kurs två dagar och väljer att komma hem för att prata. Jag min dumma nöt går med på att dricka lite vin ihop.. försöker få han att förstå att när barnen är hemma ska det vara nyktert. . Han är nykter till helgen. På söndagen när barnen åkt börjar han tjata om en öl. Slutatade att jag fick honom att ge fan i öl. Men slinker det ur mig att jag vill lämna honom pga att mina känslor är borta. . Vi pratar och han är ledsen. Han får en ide att vi åker till vårat favorit hotell och får distans. MIn dumma nöt går med på det. Vi super bort 8000 på två dar. Hem genom bolaget och nu kan jag inte säga att mitt hjärta vill inte det här.. för jag är ju delaktig i drickandet själv ibland. . Vad ska jag göra är jag märklig i mina val...

Hej, tänkte bara önska dig välkommen till forumet! Skriv gärna igen, det brukar många tycka är hjälpsamt. Kanske blir det tydligare för dig vilka val du gör och hur de fungerar för dig om du skriver av dig här under en lite längre period.

Alkoholhjälpen
Karin

SuzyQ

Vet precis hur det är, jag gillar också att dricka och festa men har inga begär, men min man blir värre och värre.Vet inte hur det ska gå men tror att det inte finns någon återvändo. Om jag inte slutar helt med vin, vilket jag inte vill. Jag vill ha ett normalt liv!! Hur ska jag göra, älskar min man så mycket, mår illa hur jag ska göra. fan fan fan....