Hej.

Tror jag skrev här förut men har sen glömt bort sidan. Gör ett nytt försök.

Måste få hjälp.
Är en tjej som bor i min egen lägenhet sen några år tillbaks. Min mamma har bott hos mig i ett år nu eftersom hon blev vräkt från sin egen lägenhet pga drickande.

Hon hade ett årerfall ganska så i början när hon kom hit och sen ett till. Kanske ett tredje men med långa mellanrum. Nu har hon dock börjat dricka igen. Blivut av med jobbet. Det här funkar inte. Det är ju jag som bor här. Vill inte att hon ska skämma ut mig och ställa till en massa här, för sånt gör hon när hon dricker. Hon dricker sig redlös så att hon ramlar och slår sig, tappar mobiler och plpnböcker. Kan inte ha det så här. Det känns som att det är jag som flyttat hem igen. Det var det här jag flytrade ifrån.

Jag jobbar 8 tim om dagen och klarar inte av oron att man inte vet om hon är dyngrak när jag kmr hem. Tänk om hon ligger i trapphuset och har ramlat? Massa såna tankar. Hon respekterar inte vad jag säger. Har "slöngt" ut henne två ggr men hon kmr alltid tillbaks. Lovar. Nu har hon varit hos mig sen i sönsags och idag när jag kom hem så visste jag på en gång. Hon är nånstans och krökar.

Hjälp, vad fan ska jag göra? Det här går inte. Hon förstöede hela förra sommaren med sitt drickande och ringde och sa att hon skulle ta livet av sig när jag var fast ute på en ö med jobbet. Kan inte ha det såhär en sommar till. Och jag vill inre att hon ska bo här hos mig.

Vad kan man göra?