Min mamma har vart periodare i hela mitt liv och det är lika jobbigt varje gång det sätter igång. Det senaste året har hon druckit 4 ggr på ett år och perioder som hållt på cirka 3 v.

Jag är idag 24 år och har två barn, väldigt tajt med min mamma.. Pratar ungefär 5 ggr på en dag och när hon dricker är man som död för henne. Kan inte vara glad längre, hamnat i en sjuk Depp. Hon kommer inte att sluta denna gången och imorgon startar jobbet för henne igen efter semestern.

Någon som vet vad jag ska göra :/

Har du berättat för din mamma hur du känner när hon dricker? Vad säger hon? 12 veckor på ett år är nästan 25% det är ganska mycket. Berätta att du är deprimerad för att hon dricker och att hon måste sluta eftersom det tär på dig. Din kamma behöver också hjälp mot sitt beroende med detta måste tyvärr man komma på själv. Filma henne när hon är full så hon får se jur hon är. Låter konstigt men alkoholberoende personer tror att de är bäst jämt typ. Du måste prata med någon tycker jag. Alanon är en grupp för partners eller släkt med någon som har betoende, misslbruk. Har möte på AA samtidigt som aa mötet.

Ebba

Det gör ont i mig att läsa det du skriver:

"pratar ungefär 5 ggr på en dag och när hon dricker är man som död för henne"

Vilken sorg att ha en älskad mamma som gör så med sig själv och mot dig och dina barn - hennes barnbarn.

Jag förstår att du är ledsen och jag hatar alkohol för vad det gör med människor. Det är SÅ många som har det så här i Sverige och världen.

Jag undrar om du och din Mamma har pratat om det här?
Har hon någon gång erkänt att hon är alkoholist? För det är man om man försvinner från sitt barn i tre veckor och istället dricker alkohol.

Och du som är hennes barn oroar dig över henne och det har du gjort i hela ditt liv. Så ska inget barn behöva ha det även om barnet nu har hunnit bli 24 år, du är fortfarande din mammas barn och det är dags att du får sova gott utan oro över din mamma och hur hon ska klara sig och jobbet och allt.

Bra att du gick in här och skrev, skriv gärna igen och berätta lite mer om du vill.

Stor kram till dig!
/Ebba