Jag vill få lite svar på några funderingar jag tänker på nu när mitt liv är som det är. Eller så är det nog en slags förståelse jag söker få svar på från det som varit?!
Spolar tillbaks i tiden.
När jag tog upp med min kille från början av denna resa att jag tyckte han drack ofta och mycket, så ville han inte hålla med!
Sen gick det ett tag och jag tog upp det igen för det blev alldeles för mycket och ofta.
Den gången svarade han ja det har blivit ofta och mycket, skall tänka och jobba på det. För just då var det mycket nära jag gick ifrån han, så han tog det lite allvarligt (tro jag) . Samma gång så frågade jag han är det därför du och ditt ex skildes för det var mycket drickande? Han svarade ja det var en orsak till det. Den meningen har följt mig sen december förra året och tänkt på den då och då.
Då blir min fråga: Om det var en orsak till att de skildes och det var en tuff skilsmässa, och sen träffades vi Och blev kära. Varför riskera ett nytt förhållande med drickandet?, eftersom han visste väl vad det förstörde.
Min andra fundering är om vänner frågar mig varför tog det slut för er, så kommer jag svara att killen drack för mycket och det förstörde. För så är min sanning i detta.
Men han skulle svara sina vänner allt annat än så som det var.
Jag menar han vet lika mycket som jag varför vi bryter upp. Varför säger inte han då sanningen?
Han säger till mig att synd att det varit så mycket bråk att vi nu går skilda håll. Jag har då bara lust att skrika nästan i telefon att om du hade fattat att det har med alkoholen att göra med att det är slut så hade det varit en lättnad för mig.
Han kommer aldrig erkänna det, så vårat förhållande enligt han tar slut för att vi allmänt har bråkat, och jag har den riktiga sanningen till varför.
Det känns helt sjukt att han lyckas ge mig till att det skall känna så, för så är det inte. Varför gör man så?
Men jag vet ändå till mig själv varför jag gick.
Det är mycket jag vill få ut, och vill försöka få en förståelse till drickandet till någon som man ändå tycker/tyckt om?!
Hur skall jag tänka?