Hej
Är ny här och jag är alkoholist. Nykter i 6 månader idag och det är en dag i taget som gäller. Kom till insikt för cirka 1,5 år sedan och har försökt sedan dess men tagit återfall efter ex antal månader. 6 månader är den längsta perioden och jag vet att jag inte kan dricka längre. Känns på något vis befriande och jag har under dessa månader jobbat hårt för att hitta något annat än alkohol. Jag pluggar och jobbar samt att jag planerar för framtiden (plugg vidare). Har även gjort en utredning via psykiatrin och har fått diagnosen bipolär 2 vilket förklarar mycket, har nu börjat medicinering för det och hoppas det ska hjälpa mitt mående. Hursomhelst så ville jag presentera mig. Tack

Li-Lo

Välkommen till oss på Alkoholhjälpen!

Det låter som att du tagit ett helhetsgrepp om din hälsa med blicken på det som betyder något för dig. Du sätter fingret på det som många kan känna igen sig i, förändring kan ta tid och målet faktiskt förändras. Det krävs mod och insikt att förstå att alkohol inte längre ska vara en del av livet.

Du nämner även att du fått en större förståelse för just dina förutsättningar och vad du kan göra för att må bra, idag och på sikt.

Hoppas att din helg varit bra och din tråd får fart. Kanske har du redan funnit andra trådar som innehåller liknande variabler som du nämner.

Varma hälsningar och fint att ha dig här.
Li-Lo
Alkoholhjälpen