Jenni80

Hej o till alla ni som kämpar härligt att läsa❤️

Jag har varit nykter till o från ett tag, men nu på senare tid hade de börjat eskallera, drack typ då jag va ledig osv.

Jobbade kväll förra onsdagen och skull3 jobba torsdag kväll, hade druckit onsdag då jag kom hem fr jobbet, vwt ej varför men drack då o mkt.
Oså kom dagen då chefen hade drogkontroll på jobbet i torsdags..... Jag blåste och var inte grön som ja trodde (hade ej kört bil till jobbet)
Blev givetvis en himla procedur med möten och vårdplan så jag fick börja med antabus, förat kändes det akit hemskt o jag skäms fortfarande något så fruktansvärt.....

Ville bara dela med mig

Kram på er

Gorillan

@Jenni80 Jag har försökt sluta många gånger under flera år. Det har alltid slutat med återfall, mkt jobb, stress, pestation och viljan att vara andra till lags och peppa andra. Nu vill jag inte att skammen ska ta överhand. Håll huvudet högt med rak rygg och tänk på ditt tillfrisknande. Så ska jag försöka göra. Lycka till!

Jenni80

@Gorillan tack
Känns redan mkt bättre än om torsdagen.
Jag har kunnat umgås med min familj i helgen, kört skoter, vart o tränat en bra helg med andra ord.
Barnen och sambon är glada och jag är glad, haft en fin helg jämfört med föregående helger.
Men skäms men denna gång ska jag fixa detta, har gjort de förr så jag vet jag kan, och nu med medicineringen så kommer jag inte ens våga pröva dricka.
Kram

Ett verktyg jag fick var att hitta mina triggers. Vad är det som gör att jag dricker i vissa lägen. Man tror att man känner sig själv. Men det finns saker man hittar som man kan ändra lite på. Då har man kommit lite längre igen.