Hej Alkoholhjälpen och alla medlemmar!

Jag har varit här och tittat runt lite och läst utan att skapa ett konto men idag gjorde jag det.

Denna tråd är egentligen inte bara för mig men för att kunna hjälpa varandra att vara nykra och räkna ner minuter, dagar sekunder, månader etc. som vi har klarat av att hålla oss ifrån flaskan.

Har förstått att normalt så startar man en tråd för sig själv men för mig spelar det ingen roll vem som skriver här så länge det hjälper.

Ok, jag kan ju börja med och säga lite mig. Är kvinna, 36 år, bor inte i Sverige utan bor i utlandet sedan många år tillbaka. Började dricka när jag var runt 20 så ganska sent antar jag haha

Jag är 1 vecka nykter idag. Kan inte säga att jag har druckit varje dag. Det har varit mer i perioder, men när det väl händer dricker jag som om det vore sista dagen på denna jord.

Tar paus ( baksmälla, eller har ting att göra där jag inte kan dricka).

Mår bra efter ett tag och kör.
Så det har varit det vanliga onda cirkeln..ja ni fattar

Men nu är det något i mig ..jag vet inte hur jag skall beskriva det, men jag vill helt enkelt inte dricka mer.

Ja det var allt, jag vill önska all er som läser detta en underbar Lördag!

Ber om ursäkt om det är stavfel, skriver ifrån min mobiltelefon i en solig park.

Kram

@Simona
Det var snart gjort men jag kan se att du varit inne o peppat/ kommenterat hos andra... Det är värdefullt att få!!!
Styrkekram till dig, vi fortsätter på den inslagna vägen eller hur?

Yes! Min uppdatering är att dessa 10 dagar har jag inte alls varit sugen på alkohol ( vet inte varför). Men hoppas det håller i sig.

För att påminna mig och jag skulle bli sugen så har jag skrivit ner hur jag mådde min sista bakfylla för 10 dagar sen. Den var hemsk. Illamåendet kunde jag leva med, men att inte kunna sova eller vara vaken. Inget jag vill uppleva igen.

Kram igen!