Hej

Har alltid druckit mest, varit fullast sedan jag debuterade när jag var 17. Är nu 50 och som rubriken säger måste jag sluta innan jag dör. Har nyligen blivit påkörd av spårvagn, hade änglavakt och klarade mig med mindre skador, umgåtts med pundare...tagit så mycket tjack att det är ett under att jag lever. Resor på fyllan till mängder av länder, minnesluckor jämnt, enorma mängder pengar upp i rök. Inlagd på beroendekliniker, psyket, ett 10-tal ggr. Nu fått ultimatum av sambo - en droppe till och hon lämnar. Nykter dag 42 nu.

Kan inte sluta när jag börjat dricka...15 öl och en kvarting whiskey utan problem.
Har passerat alla gränser, stått utan för bolaget och druckit.

Välkommen hit @Sober.Now ! Detta forum är ett bra stöd tycker jag. Bra att skriva lite varje dag, intressant och inspirerande att läsa andra. Det låter verkligen som om du behöver en förändring. 42 dagar är redan en hel del! 😊

Dag 45. Har gått relativt lätt hittills faktiskt, inget större sug, beror nog på att senaste återfallet var så hemskt.
Har varit nykter länge förr, 9 månader är det längsta.
Har provat AA, antabus, beroendeklinik med regelbundna blåsningar mm.
Nu gör jag detta utan något stöd dock med sambons ord klingande i örat..."inte en droppe till, då lämnar jag", en antabus så god som någon!

Tack för välkomnande @Geggan och @Tackochhej !