Måste lämna blod för kontroll av "PEth", det var inte bra förra gången, måste åtgärda det genom nykterhet i 4 månader. Hur peppar jag mig själv? Vet att jag dricker för mycket, men viljan saknas att bli nykter.

@Kattskit MAn mäter alkoholmängden som finns kvar i blodet. Jag fick göra det genom jobbet en gång i veckan ett tag. Dom kan se ett visst antal dagar bakåt och se hur mycket du druckit under dom senaste dagarna. Alkoholen stannar länge i kroppen och dom kan mäta av vad det nu är ganska långt tillbaka. mäts som tex. 0.05 lågt och inte för hög konsumtion. medans 0,3-0,4 som jag var uppe på nån gång har jag för mig icke är bra! Ofta görs ett krav att du ska ligga under en viss nivå på alla proverna. Det gjorde inte jag. Men min socionom var jävligt snygg och trevlig att prata med så det var det värt. "Skojar"

@suppinuppinen Se det som en utmaning och när du går därifrån med guldmedaljen så kommer det vara värt det. Testa att byta mönster när du dricker. Det fick jag göra när jag skulle lämna mina prover. Byt ut varannan öl eller vad det nu är mot nåt alkofritt eller näst intill iaf. Försök hitta en annan grej att göra då du normalt skulle dricka. Jättesvårt. Jag vet. Jag bytte från stora till små ölburkar. Det gjorde ju inget egentligen. Jag snålade lite mer då så det räkte till lördag också. Då sjönk det rejält. Men jag behövde inte ligga på 0 som chefen först ville så hon gick med på nåt som jag var tvungen att gå neråt för att uppnå iaf. Ibland jättebra resultat och ibland sket det sig. Hur ofta och hur mycket samt vad dricker du och hur gammal är du om man får fråga?