Hej alla fina,
Det var länge sedan jag besökte forumet och har glömt hur mycket det har hjälper. Efter att lyssna på beroendepodden under sommaren och en fin kontakt med en person som har blivit intervjuad tog jag första steget mot nykterhet 😃
Inne på dag nummer två som nykter och gick igår på ett CA-möte, med ett väldigt fint mottagande. Har också ev. hittat en sponsor som ska vara mitt bollplank genom 12-stegsprogrammet.
Hur går det för er andra med er nykterhet?
Har själv haft en väldigt tung period bakom mig och när jag tillslut nådde ”min botten” var det bara att inse att alkoholen inte kommer kunna förekomma i mitt liv i huvudtaget. Kan tycka att ett sådant beslut för en själv också har en stor befrielse/trygghet. Dock med vetskap att det ligger ett stort arbete framför mina fötter.
Hoppas också att min abstinens kommer vara hanterbar och börjar idag ett nytt arbete. Tror att en stark fördel är att hålla sig sysselsatt under den första perioden i nykterhet.
Vad är era bästa tid under den första tiden i nykterhet för att lyckas (förutom möten och sponsor)?
Tacksam för alla tips och nu kör vi 🙌🥰🙌