Allt som varit är historia och det kan jag inte förändra - men det som är här och nu kan jag påverka och det känns bra!

Därför ska jag inte skriva om hur många gånger jag tänkt på att sluta och hur många gånger jag faktiskt har slutat förutom den sista gången jag sa upp bekantskapen med alkoholen! Lätt att sluta gjorde ett uppehåll på 15 månader och hade inte en tanke på att börja om MEN det blev så att jag tog den första ölen (jag dricker nästan enbart öl, aldrig vin, nån enstaka gång Campari med juice) och nu tycker jag att det är värre än tidigare det är som om jag har ett tvång att dricka öl och det gillar jag verkligen inte, jag vill bestämma själv så nu har jag tänkt säga BYE BYE till alkoholen! Jag är så less på skammen och rädslan som följer med alkoholen - jag vill vara stolt och glad över mig själv.

Så från och med söndagen den 13 november 2022 är jag alkoholfri och jag vet att jag klarar det, när jag väl bestämt mig för nånting så genomför jag det!

Jag önskar mig själv Lycka till🤗

Hej Aussie, och välkommen till forumet!

Vilket hoppfullt och beslutsamt första inlägg. Hoppas att du snart får känna dig stolt och glad över dig själv, och även uppleva andra fördelar av ditt beslut. Skriv gärna mer och berätta hur det går för dig på vägen mot att nå ditt mål.

@Aussie så bra att du bestämt dig! Jag är nån dag efter dig, 15,/11 var min första nykterhetsdag. Hur går det för dig? Har du mycket fysiskt abstinens?

Det går ganska bra tycker jag, försöker att inte tänka så mycket på mitt beslut utan jag tar en dag i taget. Jag har ingen fysisk abstinens i varje fall inget jag är medveten om. Jag mår efter omständigheterna bra. Känner inte nåt starkt begär, men det kan nog komma. Förhoppningsvis klarar jag av att stå emot och om jag inte gör det får jag lära mig av misstaget och inte ge upp!

Hoppas det går bra för dig och Lycka till på din resa!