Jag behöver hjälp. Har grova alkoholproblem och allvarliga tankar på att avsluta mitt liv. Jag vågar inte söka vård för detta av flera anledningar. Jag gjorde bort mig ordentligt igår. Vill dö nu!!!! Hur kan jag ha blivit sånhär? Jag tror jag har fel på levern, typ skrumplever så har kommer ändå dö tidigt. Gode gud hjälpe mig!!

@LauraE Hej, sök akut vård om du har dessa tankar. Eller ring en vän du kan anförtro dig åt och få hjälp med att iallafall rida ut dagen.

Nu vill du ju inte blanda in vården men det kanske är det bästa alternativet just nu?

Ta hand om dig oavsett ❤️

Hej Laura..
Först vill jag säga varmt välkommen hit. Här omges du av människor med liknande erfarenheter. Starkt av dig att börja skriva här. Det kommer att kännas bättre efter en tid. Det är aldrig för sent att ta tag i sina alkoholproblem. Om du inte vill ta hjälp av vården så finns det hjälp inom AA. Där kommer du inte att känna dig ensam och du kommer att träffa människor du inte trodde fanns. Själv drack jag väldigt mycket innan jag tog tag i det. Jag försökte döva min ångest med alkohol som ledde till mer ångest och ville bara försvinna. Du kommer att klara detta även det inte känns så nu.
Ta hand om dig✌️
Finns här för dig

@Lonely Man @Torparn_76
Tack för era svar. Jag är inte normal alls, uppenbarligen. Jag vill inte leva såhär. Jag har gjort bort mig så kraftigt att detta var droppen, vill inte leva med den här skammen.

@LauraE
Skammen är som värst nu, den går sakta över! Det du tänker är världens undergång idag visar sig nog inte vara det om några dagar. Instämmer med dem andra, sök vård! Det är inte så läskigt som man kan tro. Starkt av dig att skriva här, fortsätt med det

@LauraE
Det blir bättre..lovar dig och du är inte ensam i det här.
Du är värd ett bättre liv.
Skam kan man känna men försök att lägga det bakom dig.
Var rädd om dig❤️
Kram
Finns här om det är något

@LauraE Nu vet jag inte vad som har hänt eller vad som gjorts men du är bland vänner här som säkert de allra flesta har varit i samma situation och med samma djupa ångest du har nu. Den finns en och säkert flera vägar ut till en bättre tillvaro och ett ljusare liv även om det kan kännas oöverstigligt just nu.

Finns det något AA-möte i närheten idag? Jag känner att det hjälper en hel del även om jag inte kan sätta fingret på vad. Räcker att bara få sitta där tyst och lyssna på andra annars. Anonymiteten är hundraprocentig.

Ta hand om dig idag 🙏❤️

@Torparn_76 @Lonely Man

Jag har en tid till psykolog imorgon och ska då passa på att fråga hur man ska göra för att få intyg till aktiv dödshjälp i Schweiz. Jag är obotlig och jag vill inte leva såhär. Jag är så destruktiv mot mig själv. Känns skönt att skriva av mig här. Jag var hos en dejt i fredags och jag blev så jäkla full att han igår skällde ut mig ordentligt. Jag hade tydligen spytt ner hela hans soffa, säng och har minnesluckor i vad jag sagt och gjort. Detta är så typiskt mig. Jag visste att det skulle sluta så. Fyfan vilken ångest, skam. Jag är sjuk i huvudet påriktigt. Detta är någon som jag känt sedan liten. Det råkade bli en dejt oss emellan och uppenbarligen har jag gjort honom flyförbannad.

@LauraE det ordnar sig! Som tidigare talare skriver, vi är väldigt många som vaknat upp med den dödsångesten du känner just nu, för saker som efter ett tag glöms bort och förlåts. Du är inte ensam, förstår att det känns nattsvart och förjävligt just nu men tidsnog släpper ångesten. Det går att bli frisk från alkoholen!

@LauraE tror inte alls att du är obotlig. Det finns stöd här, eller via aa,de finns online och har telefonrådgivning också. Du har sträckt ut en hand, och här finns människor som vill ta den

@LauraE Välkommen in i värmen, här är du bland människor som förstår och som inte dömer. Du vill bli frisk. Villigheten är det viktigaste. Du har tagit det första och största steget, du ber om hjälp. Nästa steg är att ta emot hjälpen. Håller med om att det är en bra idé att söka stöd hos AA. Det är helt kravlöst. Du kan börja med att ringa deras jourtelefon. Och tro mig, där finns många människor som mått lika dåligt som du gör, som varit fullständigt på botten, och där livet har vänt. Tro, hopp & kärlek till dig

Ååå vad jag känner igen mig 💔❤️ Jag är nog lika illa däran. Hade bestämt mig, och var inne på min 3 nyktra dag. Det var ååååår sen jag var nykter så länge. Sen klarade jag inte upp det och slå mig asfull i fredags. Tillbaks på ruta ett… och precis som du gjort saker man skäms så enormt för efteråt. Herregud, kan inte ens skriva vad jag gjorde. Ångesten igår var fruktansvärd, men drack inget mer i varjefall. Mitt vanliga jag hade dragit i mig ett glas vin direkt när jag vaknat för döva ångesten. Dricka så mycket att jag slocknar och inte behöver vara vaken. Men med stöd härifrån, bestämde jag. Nu kavlar jag upp ärmarna och börjar om… om igår var dag 1 (kan man säga så när man säkert var full till kl 16 innan alkoholen hade gått ur kroppen) så är jag på dag 2 nu igen. Finns hopp för oss också… och du, strunta i dejt snubben. Patetisk människa som ringer och gapar, han borde istället vara orolig för du blev så dålig och väck. Kunde ha gått jätte fel. All kärlek till dig från mig! Det är inte synd om oss, eller jo lite då, men nu försöker vi. Allt är ju bättre än hur vi har det nu.

@LauraE Bästa Laura! Du ÄR inte ensam! Jag gissar att nästan alla här har gjort liknande grejor eller värre. Det känns hemskt och skämmigt, man vill gräva ner sig i en (djup) grop eller flytta till Sahara. Men det går över. Det gör det!!!
Det viktiga är nu att du tar tag i drickandet. :) :)

@LauraE Det är klart att du inte är obotlig. Hoppas verkligen att du har gått t ett AA-möte i em/kväll. Det brukar finnas så mycket värme där. Du är inte tokig. Det är drogerna (alkohol är en drog) som har kidnappat din hjärna så du dricker och gör tokigheter. Stanna kvar här!

Kram🤗

Jag känner så enormt med dig… är du ok ikväll? ❤️ Jag vet hur jävla vidrigt det är… och tro mig har typ tre kvällar i veckan som är så illa… Och ville bara skriva, sjukt impad om du, eller åtminstone övervägde, gå på ett AA möte. You go Girl!!! Nu är du på väg, oavsett om du misslyckades idag eller inte. Tankemönstret bli nykter finns där. Hoppas du sover och vaknar upp och känner dig starkare i morgon.