Jag är så less på mig själv, jag känner mig värdelös när jag agerar som jag gör. Igår efter plugget så gick jag till systemet och köpte något att dricka för att lindra min ångest. I kassakön kände jag att jag lurat mig själv genom att ha tagit mig dit, plockat ut vad jag skulle ha och ställa mig i den där jäkla kön.

Ångesten lindrades väl, jag kommer inte ihåg så mycket. Vaknade inatt och tänkte, NEJ inte igen! Bakis!

Nu sitter jag med ångesten från helvetet för att jag återigen inte haft någon karaktär.

Jag har tagit mig hit för att jag vill ha ett slut, det måste få ett slut. Dag 1 utan alkohol idag.

Känner igen mig! Pluggar dock inte längre sedan något år men känslan av att svika sig själv när man vet vad som väntar dagen efter. Ångesten är hemsk. Är nykter sen 5 dagar och ångesten släpper! Misstaget jag gjort tidigare är att inte vänta ut bakisångesten utan när fortfarande en del är kvar har jag druckit igen med resultatet av ännu värre ångest

Hej CCam! Det är många som kan känna igen sig i den där onda cirkeln, där alkohol lindrar ångest på kort sikt men både förvärrar och skapar ny ångest på längre sikt. Hur går det för dig?