Det känns som att efter många halvdana försök att bli nykter eller få kontroll på mitt alkoholdrickande på egen hand har jag nu kommit igång med denna resa med så mycket stöd att det värmer i hjärtat.

Min fästman fick nog av mina dumheter och lögner och vände sig till mina 3 syskon (jag är yngst). Vi har nu en gruppchatt tillsammans där de antingen skriver eller så ringer de mig varje dag för att fråga hur jag mår och peppa mig. Vi pratade med alkohollinjen som tipsade oss om att ge oss in på den här sidan och jag har just avslutat det första avsnittet och är på dag 3 som nykter. Det finns nu en struktur och ett stöd jag tidigare saknat. Vilken lättnad! Är just nu otroligt peppad och det känns så bra att se hur fästmannen lyser upp av kärlek när jag är nykter när han kommer hem. Jag vet att jag har en stor utmaning framför mig och har många inre hjärnspöken att möta. Men jag måste inte möta dom ensam. Inga fler lögner, inget mer smygande. Jag vill bli frisk och må bra. Det känns som att denna gång kommer jag att klara det, på riktigt.

@Smurf@n Välkommen hit! Grattis till dag 3🥳. Vad bra att du tagit tag i ditt alkoholproblem och det låter super med det stöd du har i dina syskon och fästman. Och framförallt att du tar emot deras stöd. Jag tycker också att självhjälpsprogrammet var bra med struktur och stöd. Jag har också försökt otaliga gånger att dricka mindre som inte funkat, men egentligen har jag inte haft den riktiga viljan som jag hade denna gång, och nu har det gått jättebra! Det är så oerhört skönt som du säger, att slippa ljuga, smussla och gömma! Att kunna vara helt sann och ärlig är så befriande.

Skriv här om allt, tankar, funderingar och reflektioner, vi hjälps åt att stötta varandra. Det är lite som självterapi och det råder en fin och kamratlig stämning här😁. En dag i taget och positiva tankar om en nykter tillvaro. Jag har nästan varit nykter i 1,5 år och det är det bästa jag gjort för mig själv och min familj. Välkommen ombord❤️