Hej alla!
Tänkte bolla lite ideer och frågor! Jag är inne på fjärde dygnet nu. Jag har insett det går inte. Förra veckan trodde jag att jag skulle dö men det var panikångest. Jag hade stora problem med aptiten.

Första dagen var helvete! Sov absolut ingenting och svettades så sjukt! Fick ligga på handduk och byta ut den hela tiden. Kunde inte ta av mig täcket för då frös jag istället. Åt inget men fick i mig vatten.
Andra dagen så fick jag i mig mkt vätska och 2bananer. Lyckades slumra till lite och stora problem med svett.

Gårdqgen 3:e dagen alltså så lyckades jag äta fast föda och och sov några timmar på natten. Svettades mindre faktiskt.

Idag har jag ätit igen och mkt vätska. Svettas inte så mycket. Men om jag rör mig eller får ångest så kommer svett men annars ganska ok. Huvudet känns fortfarande tungt. Hoppas kan sova lite inatt.

Är det normalt att svettas så sjukt?. Börjar bli bättre men jag var orolig första natten. Panikångest blir åxå mkt mer sällan för varje dag

Jag är i 40 års ålder och har druckit för mkt i många år men under sommaren har det eskalerat med 10öl och 1dl whiskey varje dag innan sängdags.

Hoppas nån läser och kärlek till alla

Hej @tonka och välkommen till Alkoholhjälpen!
Det låter som att du har det väldigt jobbigt just nu när du försöker låta bli att dricka alkohol. Du försöker ta hand om dig, vila och se till att få i dig mat och vätska. Det är fint att höra att det börjar kännas lite bättre, samtidigt vill jag verkligen tipsa dig om att söka hjälp för de symtomen. Behandling mot abstinens kan hjälpa till att lindra de här jobbiga symtomen, göra så att du slipper lida i onödan, och kan även förebygga allvarliga symtom som kan dyka upp senare. Mer om det kan du läsa här: https://alkoholhjalpen.se/akut. Vad tänker du om det?
Fortsätt gärna skriv här och berätta om din förändring!

@Nell
Tack ja det känns bättre att skriva här. Jag har läst mycket på detta bra forum. Svettades lite inatt men det blir mindre. Lyckades sova 8timmar men hjärnan känns som dimma. Vad som påverkat min ångest är att frugan var tvungen att åka iväg cirka ett år(slutet av maj) Att tycka synd om sig ursäktade mer alkohol till den punkt att man spårade ur helt. Jag har passerat fyra dygn och precis börjat 5dygnet utan alkohol. Drivkraften känns så himla stark trots mitt mående. Jag har inte fått några anfall eller kraftiga skakningar och senaste dygnet hade jag ingen panikångest men lite lätt ångest kom smygande då å då. Jag kan behålla det jag dricker och diarre verkar upphört. Tycker det är extremt jobbigt att byta sängkläder varje natt men som sagt så går det bättre med det. Dimman i huvudet beror nog på kemisk obalans och det kommer ta ett tag. Jobbar med medicin utveckling och läser mycket nu på medicinska publikationer men det känns så skönt att få skriva av sig. Betyder mycket och ingen vetenskap kan slå den känslan. Tack för ni finns här för sånna som mig/oss

Imorgon blir det 2veckor nykter. Oj vilken resa! Dimman i hjärnan börjar släppa och jag börjar må ganska bra. Får ej slappna av nu utan gäller att fortsätta. Får ej glömma vilket helvete jag gick igenom första veckan och det vill jag aldrig uppleva igen. Känner mig stolt att jag lyckades utan sömnpiller och benso men det är inte att rekommendera för alla och det kan vara farligt för vissa. Kämpa på alla där ute!