Har druckit nästan varje dag i 15 år. I år har jag för första gången haft några nyktra perioder på 50dgr och någon på 30 dgr. Men efter varje period har det blivit ännu värre.

Firade in 2023 nyktert med hopp om ett bättre år. Har varit extremt mycket runtomkring mig de senaste åren och jag har dämpat ångest och tankar med alkohol. Bestämde mig för ett nyktert år men det har inte gått. Men jag har i alla fall haft fler nyktra dagar i år än jag haft på 15 år.

Har varit inne på AA några gånger i pr också.

Men nu har jag inte druckit på 5 dagar. Går inte många minuter utan att jag tänker på att jag skulle må bättre av att döva alla känslor och ta bort alla jobbiga tankar och ångest med alkohol. Men jag har gått och lagt mig så fort jag kommit hem från jobbet hela veckan.

Jag är så trött. Sover men sover oroligt. Drömmer massor av konstiga saker.

När jag är vaken så äter jag för att dämpa suget. Har haft matmissbruk hela mitt liv men tänker att det är bättre än alkohol nu första veckan. Får minska på maten och godiset nästa vecka.

Jag önskar jag orkade träna och göra andra saker hemma eller ute som många här inne skriver om men det finns inte en chans att jag orkar det just nu.

Ligger här i sängen och skriver mitt första inlägg här. Läser och hoppas att jag vaknar lite piggare och bättre imorgon dag 6.

@Idag är en ny dag Den där tröttheten känns igen. Du återhämtar dig! Ta det lugnt och vila, så kan du kanske börja med att promenera när du mår bättre.
Har du kollat Alkohollinjen under stöd? Kanske känns bra att prata med någon? Kanske du behöver mer hjälp ?
Där finns också Alkoholprogrammet.
Jag förstår att det är jättejobbigt att ha återfallit flera ggr, men en gång är den sista. Kanske nu?
Fortsätt skriv här och kämpa på.❤️🙏🏻❤️