Har i hela mitt liv haft en väldigt dålig relation till alkohol. Mina första fyllor hade jag redan i tidig ålder väldigt hemska bakfyllor, mestadels fysiskt. Ju äldre jag har blivit har även den psykiska delen blivit katastrofal, har svårt att tänka rimligt efter en fylla och det känns som världens undergång, vågar inte lämna min lägenhet och behöver ibland stanna hemma från mitt jobb i flera dagar, alltså blir jag väldigt påverkad.
Förra året vill jag ändå säga att jag har haft ganska bra fyllor och helt okej bakfyllor, men den senaste tiden har det börjar eskalera mer och mer och jag känner att jag vill bli så full det bara går (jag känner inte av min gräns och lugnar mig utan blir mer triggad av att bli fullare och fullare) mitt psykiska mående och sociala fobi har alltid varit en stor del i mitt drickande, att kunna släppa på allt och inte känna mig spärrad och det slutar bara att efter en fylla mår jag sämre än någonsin för jag inte har kontroll över mig själv.
Nu på nyår hade jag en sån dag att jag kände verkligen att jag ville bli jättefull, jag har minnesluckor i flera timmar och har ingen aning om hur jag tagit mig hem, ska tilläggas att jag är en relativt ung tjej som åkt hem i en random bil utan jacka i bara en partytopp, tighta byxor och klackar och har alltså inget minne av detta. Förhoppningsvis har inget hänt men detta är ju absolut ingen situation jag skulle satt mig i vanligtvis, har ingen aning om något som har hänt. Idag är det torsdag och jag har varit hemma från jobbet hela veckan för jag har sådan otrolig ångest att det klumpar sig i hela min mage. Jag vet att jag inte kan fortsätta såhär, och kommer inte kunna dricka en droppe för jag kan inte stoppa mig själv. Jag känner mig ensammast i världen då inga av mina vänner har dessa problemen och just nu känns allt hopplöst, är vanligtvis en väldigt lugn och rimlig person som inte gillar att sticka ut för mycket men blir precis tvärtom när jag druckit.

Hej! @vill.göra-bättre,
Såg just att du just har hittat hit till detta forum.
Jag blev intresserad av din forumtråd med titeln: Fara för mig själv.
Har känt så själv då och då och genom åren, och detta då inte minst när jag varit berusad.
Förra året i slutet av oktober kom jag hit till forumet och påbörjade min väg till alkoholfrihet.
Kämpar nu dagligen på med en massa tankar kring drickande som jag skriver om i min tråd.
Tycker att det är bra att du har börjat att fundera mer på djupet om ditt dryckesmönster.
Det känns inte direkt vara ett hälsosamt drickande som du sysslar med liksom.
Så det är som sagt bra att du har hittat hit till detta eminenta forum.
Ha en fin kväll kompis!

@vill.göra-bättre Hej och välkommen hit! Vad bra att du hittat hit och skriver här. I det du berättar så signalerar många varningsflaggor och farligt då du kan blir utsatt för våld och annat. Den kontrollförlusten och att inte kunna hantera alkohol är vi många av, inklusive mig på forumet. För att inte tala om den ångesten du känner av också. Även det där med att bli en djärv och utåtagerande person på fyllan som man inte är i normalt och nyktert tillstånd, så ensam är du absolut inte.

Bra att du vill ta tag i detta som ung och inte förstöra massor av mer år tills du är äldre. Som nykter har min självkänsla och självförtroende blivit mycket bättre, livet är mer stabilt och i balans. Alkoholen är en självdestruktiv dryck, den skapar massor av ångest, oro och skam och dessutom tappar man lätt alla gränser som påverkad. Vissa av oss kan helt enkelt inte hantera alkohol och då bör man inte dricka. Men det går ändå faktiskt att ha roligt utan alkohol😁. Mitt liv är mycket roligare som nykter. Förstår att du som ung säker är i kretsar där det festas mycket och med mycket fylla, men att må som du gör och med risken att något allvarlig kan hända, så är det inte värt det. Det kan också vara så att det ändå finns någon som också är less på drickandets konsekvenser, men som inte vill säga något. Kanske kan du prata med någon nära vän om hur du känner och mår av att dricka, att du inte vill dricka mer?

Det blir i alla fall bättre och bättre ju längre tid du är nykter. En rekommendation är att hålla upp tre månader, då kan du tydligare tänka och känna hur det är att vara nykter och känna de positiva effekterna av det.

Skriv här och berätta hur det går för dig, här hjälps vi åt! Kämpa på och sköt om dig❤️