Läste tidigare om ni som hade skrivit om krämpor efter alkohol, och tyckte att mycket stämde in på mina problem. Jag tycker själv inte att jag direkt har alkolproblem, eftersom jag inte dricker mer än ca 2-3 ggr i månaden, men dom gånger jag dricker så kan det bli stora mängder. Har sedan några år haft jobbiga problem med dålig balans, gångsvårigheter, yrsel, muskelsvaghet och fumlig i rörelserna. Har kollat upp det, då jag trodde att jag hade fått Ms eller liknande, men dom har inte hittat något fel på mig. Kan det bero på alkoholen? Upplever att kroppen funkar sämre dagarna efter alkohol. Symptomerna upphör aldrig helt, även om jag är helt nykter ca 3-4 v. Som sagt, skulle vilja veta om fler har liknande problem, även fast man inte dricker jätte ofta, utan kan bara bli stora mängder när man dricker.
Vore tacksam för svar

Testa längre nykterhet? Spontant tycker jag att du skulle gå vidare med läkarkontakt, de kanske kan göra fler tester? För att utesluta alkoholen kunde du testa ett längre alkoholstopp, tre månader kanske? Att dricka mycket tre gånger i månaden är ju rätt ofta, märker du att det blir oftare med tiden? Och kan du enkelt avstå från att dricka om du varit inställd på det?

Känns osannolikt att det skulle bero på alkoholen eftersom du dricker så sällan. Att du blir sämre efter att du druckit kan kanske bero att alkoholen har negativa biverkningar.
Jag har symptom som liknar dina, men har nu varit nykter i 7 månader och de försvinner inte. Tycker du ska begära mer utredning.