Hej
Jag heter Anneli och har ett beroende av alkohol. Jag har även iom detta ett spelberoende och har under ca 10 år spelat bort ca 1,2 miljoner. Min räddning har varit min sambo sedan 3 år tillbaka. 1:a januari i år så stängde vi av mig tillsammans så att jag inte kan spela. Men då känns det som att mitt alkoholberoende blivit större.
Jag orkar inte ta tag i två beroenden samtidigt. Jag har inte spelat (förstås) sedan jag stängde av mig men jag känner att jag har svårare att tygla mitt alkoholberoende.
Så nu har jag har jag 3 jobb. Jag gör så gott jag kan för att betala mina spelskulder. Har även varit i kontakt med kommunen för skuldhjälp och dom är där med stöttning.
Jag ”mysdricker” eller ”festdricker”. Jag är en social person. Jag önskar att jag kunde kontrollera min nivå av alkohol men det det är svårt. Behöver förmodligen sluta dricka helt men orkar inte ta tag i det oxå.. Någon som känner igen sig?

Li-Lo

Hej Annelitoll

Välkommen till oss här på Alkoholhjälpen! Ser att det är ett par dagar sedan du skrev, nya trådar tappas bort ibland så jag skriver för att såklart välkomna dig men även för att "puffa upp" dig lite på listan av inlägg/trådar.

Det låter som att du funderar en hel del på vad det är som gör att du tidigare sökte dig till den "spänning" som spel kan innebära och att du reflekterar över om det hänger ihop med att du nu dricker mer än du vill. Kloka tankar och en fin egenskap att vara nyfiken på sig själv, förstå för att skapa de bästa förutsättningarna för att må bra.

Du frågar efter någon som känner igen sig och i väntan på det hoppas jag att andras trådar kan vara hjälpsamma! Du är hjälpsam bara genom att lyfta de tankar du bär på nu.

Vänligen & välkommen igen
Li-Lo
Alkoholhjälpen