Naltroxene. Jag fick det utskrivet för snart 2 månader sedan. Har även samtalskontakt på en alkoholklinik sen en månad tillbaka.
Medicinen har hjälp mig att dra ner på drickandet men det är viktigt för mig med samtal om alkohol, triggervarningar, mål mm. Jag är ny här så vet inte riktigt vad jag ska skriva om men det kanske ger sig med tiden.

Jag blir glad när jag läser ditt inlägg. Av medicinska skäl behöver jag dra ner på alkohol och sluta slentrianvanan att ta ett glas vin eller två till middagen. Jag lagar alltid mat efter hundpromenaden efter jobbet och då tycker jag att det är gott med ett glas vin. Måste dra ner ordentligt efter att ha fått neuropati i fötterna och därmed fått försämrad balans. Tack för ditt inlägg som fick mig att fatta att det kan finnas läkemedel om jag inte lyckas själv!😊
Lycka till!

Ripe

Jag har sökt hjälp, har samtalskontakt och för dagbok över mitt drickande. Bara 3 standardglas (33 cl öl) i måndags. Härligt att vakna på morgonen utan Ågren och minnet i behåll. :)

Lucy2428

@Ripe Hej! Äter du fortfarande naltrexon och fungerar det? Hoppas att det går bra för dig. Gick du till din husläkare eller hur gick det till? Jag är otroligt skeptisk om att berätta om mitt liv för hälsovården (vill inte få den där ogillande min från läkare osv). Hur har det funkat för dig?