Undrandegammaltant

Är ny här och tänker läsa allt nu. Jag har nästan aldrig varit FULL i mitt liv, men är så trött på en gammal ovana:
Att nästan varje kväll pimpla ur min baginbox i min ensamhet! Jag har haft flera kriser/sorger i mitt liv och alltid fått bra terapeuthjälp, MEN jag mår bättre av att få mitt rödvin på kvällen. Jag vill veta hur jag blir av med den ovanan. Tror det är ångestdrivet... Nu kör jag Trocadero denna vecka för att se HUR beroende jag är. Tacksam för era erfarenheter nu.

Hej, hur går det för dig? Min erfarenhet är att man får mindre ångest när man inte längre dricker alkohol. Det tog ett par månader att hitta balans, men nu njuter jag lika mycket av ett glas mineralvatten eller något annat gott alkoholfritt för att koppla av. Trocadero låter inte så dumt... 😊 Ta hand om dig och kämpa på!

@Undrandegammaltant
Missade ditt inlägg i min tråd för några veckor sen, jag verkar inte ha fattat hur det går till här riktigt. :-)
Ville bara höra hur det går för dig. Skrev själv nyss ett nytt inlägg ifall du vill läsa.
Hälsningar från en annan gammal tant