Jag var utan alkohol en månad. Nu andra månaden så testar jag att dricka måttligt och det enligt definitionen 1-2 glas per gång och inte varje dag. Det går väldigt bra. Idag var jag på stan och drack först en drink på ett ställe, sen lite bubbel på ett annat. Var berusad kanske två timmar men på väg hem kände jag mig nykter o klar i huvudet. Det var Väldigt skönt att känna mig så fräsch. Trots att jag hade varit ute! Ändå lite som att äta kakan och ha dem kvar.

Tankesättet är som att vara trogen min sambo. Jag ser frestelser framför mig och minns njutningen i att släppa taget och leva ut. Men det är den långsiktiga, trygga njutningen som gäller nu. Något tråkigare i stunden men väldigt njutningsfull i längden. Jag har många saker i mitt liv som gör mig lycklig och jag har också saker jag vill göra som jag inte hittat tid för än. På samma sätt som jag satsar på mitt förhållande när jag avstår från flirterier så satsar jag på mitt stabila liv när jag avstår från fylla.

Jag tror det här liknar mitt nya normala. Och jag är säker på att jag ska fortsätta bygga upp mitt liv med roliga, givande saker som är mer givande och roliga än fylla.