Ha ha! Måste skratta åt mig själv!😂. Igår när vi blev tvungna att åka in till djursjukhuset igen pga infektionen och var på väg hem, det tar drygt en timme dit, såg jag systembolagsskylten högt upp i skyn. Jag var riktigt trött, oron efter allt med den nyopererade hunden, kl var 18.30, hungrig. Tänkte, fan man skulle köpa en bag in box och bara zooma ut ett tag från allt! Sade det högt till maken som körde bilen och vi bara skrattade😂. Det var liksom som ett bra eller dåligt skämt! Ja, det är ju härligt att det är på den nivån nu, som ett skämt och absolut inget sug😁. Blev lite piggare av att få skratta lite. Förr i tiden hade det varit en given handling, men inte nu!😁

@vår2022 All styrka o medkänsla till dig o maken❤️ Jag vet hur krävande det är med nyopererad hund. Man är liksom påkopplad hela tiden, hög anspänning. Skönt att det börjar gå åt rätt håll, och att infektionen med all sannolikhet vänder!
Ha ha, ja en bag in box hade ju suttit fint🤣. Visst är det en frihet att se sitt behov av att få lättnad, mental avlastning etc. Men att hitta ett sunt sätt att tillgodose behovet❤️.

@vår2022 Kan också få den tanken när jag ruschat hit och dit med dottern eller min mamma. Ofta hög anspänning och oro, följt av lite fysisk vila (sitter still en stund) och poff kommer vin-flashen sköljande som en jättevåg, efter alla dessa år. Jag skrattar också gott åt mig själv, och ser det som ett tecken att tvinga mig själv att vila. Nu. Rensa bort allt som går att rensa bort.

Kram 🐘

@vår2022 Hahahaha... ja man har kommit långt när man kan skratta åt det. Min make tar min nykterhet på största allvar och ibland har jag sagt nåt till honom om att vi skulle slå till på en grogg eller liknande och han bara tittar på mig och säger "eller hur" och skrattar åt mig. Jag tror han skulle bli ytterst förvånad om jag sa joooooo! Allvarligt! 😂 Jag har ju extremt sällan haft nåt sug 🙏🏼

Jag hoppas ni skrattar gott och att ni njuter av varann och livet ❤️

@vår2022 Jag kan förstå att det är ett heltidsarbete😅Men, så skönt att han är så anpassningsbar🙏🏻 Härligt att både er hund och ni fick beröm…det behövs verkligen i vissa situationer som tex denna. Skönt att du mfl här i tråden får vinflashar😅Jag har också fått det nu när har varit lite mycket men har ingen tanke på att dricka!

Håller tummarna att allt går bra med er hund🙏🏻

Kram😍

@Sattva Tack❤️. Märker att ju fler dagar det går i denna nya anpassning med hunden så vänjer jag mig allt mer och slappnar även av mer. Hittar på lite nya ideér för att göra det smidigare. Vi är verkligen anpassningsbara! Kram❤️

@Carisie Ja, makarna känner oss bättre kanske än vi ibland tror❤️. Jag behöver bara titta på min man så ser han hur jag mår😂. Ibland betyder det att han ska ligga lite lågt ett tag så jag hinner landa om något rört upp mig och han vet precis när😂. Jag vet också precis när jag ska backa lite. Vi skrattar också gott med varandra😁. Vi är också bra på att prata med varandra och så mycket bättre nu utan alkohol.

Ta hand om dig och er! Kram❤️

@Varafrisk Tack!❤️. Ja, det var lite extra skönt med beröm när man är lite orolig och i denna situation. Känns som heltidsarbetet gått ned till 75%😁. Tänker att ju mer dagar som går, desto lättare. Både hunden och vi är så anpassningsbara och vi hittar på nya sätt att bete oss på. Kanske är det snart på 50%😁.

Ja, vinflashar kan komma, men vi gör ju ingen aktiv handling av det och det är det viktigaste och att det inte finns något sug😁. Ha det gott! Kram❤️

@vår2022 Åh så skönt att det gått bra! Härligt också att känna att det ändå är okej. Infektion är ju ändå den absolut vanligaste komplikationen efter op hos människor så jag har svårt att se att det skulle vara annorlunda hos djur. Jag skötte mig exemplariskt efter en stor operation men hann inte ns lämna sjukhuset innan jag fick sepsis 😭😂 Skit händer men det är superbra att ni är uppmärksamma. Temp och andningsfrekvens är bra parametrar att gå på för att veta att allt är under kontroll 🙏🏼.

Tack för svar på min lilla utläggning om ångest etc. Ska läsa ditt svar igen och försöka tänka efter och känna in hur jag skulle kunna "lösa det" eller bara ta en BIB och zooma ut?! 😂😂😂 Ta hand om dig och vovve och tack för att du finns ❤️