Satt och läste massa om alkohol, hur den förstör kroppen. Jag ser själv att jag ser trött ut och det är nog faktiskt det jag är mest rädd för, att bli rynkig och ful. Jag vet att det är värre med cancer och så, men det kanske är något jag kan se inom framtiden. Skitsamma! Jag är iallafall glad för att jag inte dricker mitt vin som jag brukar göra om kvällarna.

Sommarkatt15

Förstör är precis vad alkohol gör! Bra att du kan stå emot ditt vin ikväll. Du har helt rätt - det är fantastiskt gott med kaffe efter en nykter sömn, då både kropp och knopp fått vila. Känn in hur bra du mår imorgon och jag hoppas du bestämmer dig att det är så du vill ha det. Jag har vaknat upp nu tjugo morgnar och jag vill ha fler sådana! Men mitt humör är väldigt omväxlande, men jag hoppas det stabiliserar sig.
Sov gott!

anonym11208

Jag har druckit vin i princip varje dag rätt så länge. Jag ska nu försöka med en nedtrappning. Det har redan börjat med att jag dricker lite mindre varje kväll, men nu är nästa steg, att jag ska ha minst en vit dag per vecka. Så ska jag succesivt trappa ner, jag vill inte helt sluta, men jag inser att det har blivit för mycket, även om jag inte super mig full, så är det några glas som slinker ner, men i idag är det min vita dag.

anonym11208

Det är ju bra, för då kan man inte dricka. Att jag kör bil till middagen är mitt eget val, kan jag kan också åka kommunalt, men det känns bra. Så så får det bli! Idag känns det bra, lite trött, men det får man vara men jag är inte bakis. TJHOOOOO!!!

Oj, blev det inte två vita dagar den här veckan? Akta så att det inte blir en vana :-). Tycker i och för sig att du borde snabba på din nedtrappning. Det är svårare att försöka kontrollera drickandet. Men bra jobbat så här långt.

anonym11208

Det bästa är att jag gillar mig själv när jag är nykter, jag mår ju bra utan. Och målet med min nedtrappning är att sluta vardagsdricka.

anonym11208

eg inte sugen på vin, men vad jag ska jag hitta på att göra då?!

anonym11208

Det blir vin, men det är heller inte tanken att jag ska sluta helt utan bara minska alkoholen.

anonym11208

Mår faktiskt bra idag, visst hade jag inte druckit igår hade jag mått ännu bättre men jag är inte bakis. Idag ska jag ha en vit dag, jag tror det blir svårt men jag ska försöka. Skönt att starta arbetsveckan utvilad och fräsch. Söndagar är dock en ångestdag och då brukar jag vilja ta ett glas eller tre, som vanligt alltså . men målet är inget vin alls idag.

anonym11208

för då ska jag vakna helt fräsch, ta en stor kopp kaffe och riktigt njuta. Jag ska klara det i kväll!!! Så är det bara!

anonym11208

alkohol i kväll, kanske låter konstigt, vadå EN dag? Ska dte vara så svårt?! Ja, det är svårt, men det ska gå. Nu tror jag iofs att många här förstår och kanske känner lika dant. Men när jag läser att vissa varit nyktra i tio dagar i sträck. Herregud, det har jag aldrig varit typ. jo, jag hade en vit månad för ett par år sedan, men de senaste tre åren har jag druckit i princip varje dag, även om det inte varit jättemångder varje gång, utan så där lite kontinitalt. jajaja,i morgon blir det gött att vakna

anonym11208

och idag har jag bestämt mig för yttelrigare en vit dag, hoppas hoppas jag verkligen klarar det. som sagt, en dag i taget....

anonym11208

känner mig duktig. och ska jag vara ärlig så var det en himla bra tag sen jag hade två helt vita dagar på sträck, kanske i mars sist. men nu är det nya tag.

anonym11208

jag är faktiskt ingen ångest över det, det ingår i min nedtrappning att dricka lite granna här och där, jag ska ju inte tvärt sluta.

anonym11208

jag hade en annan drivkmedtod, inte att jag hällde i mig som jag gjort tidigare utan mer njöt av vinet. det är ju bra

anonym11208

känns så där naturligt att jag inte ska dricka. skönt att inte dricka faktiskt. jg tycker jag är duktig.

Blir jag å dina vägnar, riktigt trevligt att läsa hur bra det går för dig! Det gör det inte för mig, men det är en tillfällig dip

anonym11208

Tack! Jag tar som sagt en dag i taget och det är väldigt skönt att vakna upp och inte vara så där lite halvdåsig. Lite dippar måste man få ha!