Satt och läste massa om alkohol, hur den förstör kroppen. Jag ser själv att jag ser trött ut och det är nog faktiskt det jag är mest rädd för, att bli rynkig och ful. Jag vet att det är värre med cancer och så, men det kanske är något jag kan se inom framtiden. Skitsamma! Jag är iallafall glad för att jag inte dricker mitt vin som jag brukar göra om kvällarna.

anonym11208

så tänkte jag i morse, nu har jag druckit kaffe och funderat varför då? Nej, idag ska jag inte till systembolaget bara för att det är lördag. Så det blir inget systembolag i dag och alltså inget dricka i kväll.

anonym11208

skönt att få skriva av sig.Hur går det för dig vilja? Själv ska jag snart gå och sova och vakna upp till en skön söndag. Jag har långt kvar, men jag är på rätt väg. Suttit och läst lite på forumet i kväll och det är skönt att veta att man inte är ensam.

anonym11208

Då blir det inget vin i morgon med andra ord, eftersom Systembolaget är stängt. Oj så bra, känner mig bara glad över det, inte den minsta panik. Godnatt alla på forumet och kämpa på! En dag i taget!

anonym11208

Det går verkligen framåt här! Jag har dragit ner på alkoholen. Men jag är inne här ganska ofta och läser, det har hjälpt mig mycket. Hur går det för dej??

xoxo

Kul att det går bra! :)
För mig går det lite sisådär, det går framåt på ett sätt och på ett sätt inte. Det går framåt för att jag kämpar mer med mig själv och mina tankar och mitt förhållande till alkohol och försöker stå emot suget. Och det går inte riktigt framåt eftersom jag fortfarande ligger för högt i min konsumtion varje vecka.
Men idag känner jag mig stark och jag ska arbeta för att det håller i sig! :)
Att fira utan alkohol är förresten en riktigt omställning! Prövade själv det för ett tag sen och det kändes väldigt märkligt. När det senare dök upp ännu en positiv sak firade jag med alkohol och det känns definitivt inte bättre. Slutade med illamående och ångest. Att fira utan alkohol kändes kanske inte lika festligt men det är iaf bättre än ångest!

anonym11208

Ja det har varit lite tyst från mig. Det har gått okej med mitt drickande, dricker helt klart mindre, men mycket kvar att arbeta med, behöver mer nyktra dagar, helt klart! i kväll var jag sugen på ett glas, men jag tänkte att jag går in på alkoholhjälpen och läser lite och uppdaterar min tråd. Så här sitter jag helt nykter, skönt.

anonym11208

så mår jag så bra, jag känner lugnet, jag behäver inte gå fram och tillbaka och fylla på glaset, jag vet också att jag kommer att vakna imorgon och inte vara bakis. Jag vill ha det så här varje kväll, men som jag skrev i förra inlägget så har det verkligen blivit bättre, men nu ska jag hänga mera här.

anonym11208

så mår jag så bra, jag känner lugnet, jag behäver inte gå fram och tillbaka och fylla på glaset, jag vet också att jag kommer att vakna imorgon och inte vara bakis. Jag vill ha det så här varje kväll, men som jag skrev i förra inlägget så har det verkligen blivit bättre, men nu ska jag hänga mera här.

xoxo

Kul att höra ifrån dig igen!! :)
Hoppas att du får styrkan att stå emot lite oftare om du börjar hänga här igen:-) kom ihåg att ingen dömer dig om du faller <3

anonym11208

Ska nog börja hänga här lite mer, som sagt det går bättre och det är ju bra, men jag behöver allt finnas här på forumet.

anonym11208

men sen så tänkte jag "Varför då?" "Vill jag verkligen? Är jag sååå sugen?" Svaret blev nej, det är ju trots allt en vana att ta några glas i soffan framför tvn. Men så tänkte jag att jag loggar in här och skiter i glasen i kväll.

anonym11208

Jag är helt klart trött idag, skulle inte tagit det sista glaset eller för den delen det första, fast det första glaset ångrar jag inte, målet är ju att jag ska dricka mindre och mer måttligt. men igår blev det för mycket. Nu är det nya tag!

xoxo

Har du funderat på vad som händer under det första glaset och efter det? Alltså vad du känner som får dig att vilja dricka och gör att det känns bra med det första glaset, och sen hur det känns när du vill dricka fler glas och hur det känns då? Lite luddigt formulerat kanske, du får fråga om du inte förstår vad jag menar:-p

anonym11208

men många gånger tror jag att det är dum ovana, jag är så van att hälla upp mig ett glas och fylla på allt eftersom det tar slut i glaset. Det är lite som som om hjärnan blir kidnappad. När jag väl har bestämt mig att i kväll ska jag inte dricka, så mår jag så bra, det gäller bara att verkligen bestämma sig. Idag är det söndag, jag är inte bakis och jag ska inte dricka något i kväll. Ha en skön söndag!