Satt och läste massa om alkohol, hur den förstör kroppen. Jag ser själv att jag ser trött ut och det är nog faktiskt det jag är mest rädd för, att bli rynkig och ful. Jag vet att det är värre med cancer och så, men det kanske är något jag kan se inom framtiden. Skitsamma! Jag är iallafall glad för att jag inte dricker mitt vin som jag brukar göra om kvällarna.

anonym11208

..men jag har inget vin hemma, så det går ju inte. Känns skönt att inte vara så där bakistrött på jobbet, annars brukar jag jämt tugga tuggummi eftersom man får lite så där vidrig andedräckt dagen efter. Men jag är lite sugen på att dricka nåt annat än vatten, ska man köpa cola? eller blir man beroende av det då? Eller kanske blir det bara vatten i kväll.
Knepet är iallafall att inte ha någon alkohol hemma, då går det ju inte att dricka.

etanoldrift

Jag skiter i om jag är beroende av bubbelvatten.. Det lär för övrigt vara bra att dricka ett par liter om dan *smile*
När jag nu efter flytten inte har bil så är kolsyreapparaten ett måste.. Förut var det loka, ramlösa och en massa annat i en salig blandning..
Nu smaksätter jag själv (dels finns det essenser) med citron, gurka ingefära och en massa annat.. ( måste tillsättas efteråt, för när man kolsyrar i flaskan så får det bara finnas vatten..) Jag har två flaskor som jag varvar med..

Jag tycker te är gott både varmt ljummet o kallt! Finns i oändlig massa smaker.

anonym11208

helt utan A. Som jag skrivit tidigare så kommer jag inte sluta dricka A, men sluta med vardagsdrickandet, kanske lurar jag mig själv, men det är så min plan ser ut. Jag mår fantastiskt bra, sovit gott, vaknade strax innan sex, och snart dags att skutta iväg till jobbet. Ser jag inte lite piggare och fräschare ut också? Jo, det tycker jag, jag känner mig så iallfall.

anonym11208

Har haft en fantastikst bra vecka, igår var det fredag och jag drack vin! Inte alls så mycket som jag brukar, utan sådär lagom mycket, alltså så jag slipper vara bakis idag. Jag känner mig duktig och välmående, nu ska jag gå ut och gå en promenad.

PP

Hoppas och önskar dig att du kan klara din strategi att sluta med vardagsdrickandet samtidigt som du trots allt fortsätter att dricka alkoholen.
Statistiken här på forumet visar dock på att du spelar med hyfsat dåliga odds. Finns väl ett fåtal (mycket få) exempel på personer som lyckats. Stingo är en, och jag hoppas han fortsatt grejar det. Men han tog vad jag minns en lång helnykter period först. Vill inte sabba glädjen men du verkar tänka allt för ofta på när, om, hur, hur mycket du får kan och vill dricka.

Missförstå mig inte, jag önskar dig verkligen lycka till och att du klarar ditt mål, men vore det inte vettigt att ta ett längre uppehåll först??

//PP

xoxo

Jag hejar på nedtrappningen! Förstår att det är svårt att lyckas med och kanske ett försteg till insikten om att man måste sluta helt, eller så är det inte det. Att tänka mycket på alkohol får väl ses som en del i processen, snarare än något konstigt tycker jag. När jag slutade röka tänkte jag massor på cigg under ganska många veckor, sen avtog det. Det blir nog ännu mera tankar på det man missbrukar om man ska dra ner på det och på så vis hela tiden står inför valet "ska jag? ska jag inte?". Men med tiden kanske det också försvinner när det börjar bli naturligt för en att inte sitta hemma och dricka utan anledning. att man tillslut bara kopplar alkohol till speciella situationer. Jag hoppas på det iaf. En dag i taget :)

xoxo

Nu vill jag dricka dricka dricka. Det känns som en superidé samtidigt som jag vet att det inte är det. Om jag ska bli den personen jag vill vara kan jag inte ge efter och dricka nu, då kommer jag aldrig lyckas med måttlighetsdrickandet. Ska fylla på soadstream-flaskan och försöka bensätt mig.

anonym11208

Idag mår jag bra, väntar på att kaffet ska koka klart. Jag drack vin igår, men måttligt, så jag är inte bakis eller så idag. men idag är det en vit dag. Känns som jag är på rätt spår! Jag känner mig glad.

Sommarkatt15

Precis som det ska vara. En nykter och fin arbetsvecka ligger framför oss!

xoxo

Klickade lite fel där...
Sen i onsdags har jag druckit 1 glas vin och stålsätter mig för att när dagen är slut kunna säga samma sak. Igår var jag verkligen jättesugen så jag antog att jag skulle känna mig riktift nöjd idag för att jag lyckats stå emot, men inte. Kändes bara typ "jaha, ja det var väl bra....". Å andra sidan slapp jag vakna och känna mig skamsen, ångestfull och midslyckad- och det är inte fel att slippa dom känslorna:-)

anonym11208

jag har ju kvar vin från i helgen och det är farligt farligt, men jag tog någon minuts eftertanke och har inte hällt upp något vin.

anonym11208

Jag har alltid så fort jag känt sug hällt upp mig ett glas vin utan att tänka efter. Denna gång, tänkte jag, vänta lite, känn efter. Och det gjorde jag och nu känner jag inte det minsta sug, eller jo ja, lite då, men jag kommer att klara det!