Mitt nya liv

Profile picture for user Tikka

@majsan_nu Hej,, nä, jag har inte bytt namn, eller vad menar du, vilket namn? Eller har jag gjort det??
Äh, nu blev det rörigt i mitt huvud!

@majsan_nu Ingen fara,, jag behövde bara tänka efter lite,, för att jag har funderat på det själv om man kunde byta användarnamn. Jag höll på greja å kolla så jag tänkte kanske att jag gjort nåt.
Hä ä lungt,, som vi säger i Norrland! Sköt om dig!

Profile picture for user majsan_nu

@Tikka Det jag är ute efter är hur man byter namn på sin tråd utan att börja på en ny. Det är flera som gjort så o jag trodde du var en av dem... Förlåt igen! Glöm bort mitt inlägg!!! Kram igen

Hej @majsan_nu , undrar om du inte får gå in på "Stöd" längst upp på sidan och sedan "Fråga oss" och "Ställ en fråga"
Då kan säkert Admin ändra namn åt dig!
Kram!

Vad har hänt??? Finns jag inte kvar i gruppen, kan inte hitta mitt nya namn... Admin skulle hjälpa mig att byta. Nu är jag förvirrad
majsan_nu

God morgon! Nu min dag 107 a-fri, räknar inte så jättenoga längre. Går in på räknaren för att kolla. (Nu på väg till vårdcentralen för att ta div. prover)
Önskar alla en fin o så a-fri dag som ni vill ha...
🤗 Kram

Profile picture for user Andrahalvlek

Fint namn du valde på din tråd ❤️ Livet är plus och minus, vitt, svart och grått. Efter skitdagar kommer alltid gulddagar - och ingenting blir bättre av att man dricker. Tvärtom. Du är så otroligt duktig som kämpar på med nykterheten trots att du inte fått glasklara och omedelbara belöningar. Tiden kommer att belöna dig.

Kram 🐘

Profile picture for user vår2022

@majsan_nu Håller med Andrahalvlek. Fint namn och ett nytt kapitel i ditt nya liv❤️. Efter regn kommer solsken och liksom livet inte statiskt.
Ha en fin dag🌸

Profile picture for user Ase

Jätte bra namn på din tråd Majsan 😊.
Nytt liv, framtidstro och acceptans att det går upp och ner men alkohol är aldrig lösningen på något 💖.
Kram

@Andrahalvlek Tack, det kändes som läge att byta trådnamn! Ja, jag hoppas på "belöning", Allt är inte a-relaterat men jag vet ju att mitt intag varit för stort o inget att skryta med... Du är en förebild!
Kram 🤗

@Ase Tack! Nej alkohol är inget för mig längre - min plan är att avstå, tror inte jag kan vara "måttlig". Så där tänker vi lika! Ha det fint o kram 🤗

Ny dag! Läser runt här på forumet, många aktiva o mycket positivt i olika mer eller mindre a-fria liv! Själv tycker jag att tiden runt jul/nyår kan vara kämpig, så mycket förväntningar, traditioner o olika önskemål... I år är det ett annorlunda år för mig, inte "bara" mitt a-stopp! Vill helst lägga en kudde över huvudet o vakna frisk o pigg i januari nån gång... Inte så positivt inlägg, men himlen är blå o solen skiner! Önskar er alla en fin dag som blir till det bästa för var och en!
Kram 🤗

@majsan_nu vi kämpar oss igen denna julen och den får bli som den blir 💖.
Känner på mig att 2022 blir ett bra år 🙏😉.
Kram

@Ase TACK! Det är så det får bli, vi får göra så gott vi kan... Hoppas din känsla för nästa år är rätt, vi själva kan ju påverka så att det blir så!!!
Känner mig lite bättre nu än när jag skrev sist. Hoppas få sova gott inatt!
Detsamma till dig o stor kram för uppmuntrande ord! 🤗👍

Ny dag i mitt a-fria liv! Både upp o ner men det brukar jag ju skriva... Många dagar börjar det bli, får ta en dag itaget så blir det många till slut! Det är mitt mål, ett oräkneligt antal...till slut!
Många inlägg här på sidan o så fint att peppa varandra! Önskar alla en fin (solig) dag! Kram 🤗 o heja, heja oss!

Ännu en a-fri dag för mig! 💪
Mår just nu inget vidare, kommer från besök hos anhörig som bor på ett säbo... Men ändå bra att sådana finns!
Läser runt lite här bland inlägg o kommentarer, hittar hela tiden nya trådar...
Vi är så många som kämpar på olika sätt o jag hittar hela tiden nytt! Önskar er alla en fin kväll!
Kram 🤗

Min dag 111 a-fri! Har ju egentligen slutat skriva antal dagar men 111 lät så jämnt o fint, kunde inte låta bli! Inte så mycket annat att berätta, det är ju bara att vara envis o kämpa på. Precis som ni andra också gör - En dag i taget blir många till slut! Jag hejar på oss alla o önskar som vanligt det bästa för var o en!
🤗 Kram

@majsan_nu grattis till 111 dagar!🌺🦋 Ett fint nummer 😊.
Ja, en dag i taget blir många tillslut.
Kram

@Ase Tack, tror jag skrev i din tråd precis samtidigt ... Ja, vi samlar en dag i taget ... Det ska bli bra det här!
kram igen 🤗

Hej alla forumvänner!
Dagarna tickar på, julen för mig kommer att bli lugn. Lite god mat tillsammans med min sambo, kommer att fira "jul" med barn o barnbarn på nyårsafton...
Läser runt här på forumet, så många positiva... Själv tycker jag att det är kämpigt trots många a-fria dagar, hoppas det ska lätta snart. Men det är mycket som kommer upp i dagen när alkoholdimman lättat... Saker att ta itu med, frågor att fundera över o hur livet som a-fri kommer att gestalta sig i längden... Ha en fin dag!
Kram 🤗

@majsan_nu Låter som en skön jul. Ja det är kämpigt emellanåt och som du säger och saker man tryckt undan kommer i dager när man är nykter. Känslor att ta itu med vad det lider, men det ska gå det med.
Ha det gott💕

God förmiddag!
Mina dagar tickar på o jag läser runt här på forumet... Många aktiva som skriver, många tankar o funderingar inför helgerna som kommer! Mycket som påverkar hur vi kan fira, inte minst corona - inget är ju tvärsäkert vad jag förstår. För mig själv finns hälsofrågor att fundera över, väntar på olika svar från vc. Dålig tajming med alla helgerna som försenar det mesta...
Önskar er alla en fin dag! 🤗 Kram till er alla

@majsan_nu Ja,, på tal om corona,,det är en stor pressträff nu kl 14.
Nu kommer nog nya hårda restriktioner.

God kväll, dan före dan före dopparedan! Jag har ingen julstress, julen firas hemma med sambon o lite julmat! Det enda är att vi måste handla lite, det är vi nog inte ensamma om... Mitt a-fria liv fortsätter, mina fysiska krämpor likaså. Enl. läkaren på vc . blir ingen uppföljning förrän efter helgerna. Det tolkar jag som att det inte är något akut.
Jag hejar på er alla o önskar er så fina dagar som ni vill o önskar!!!
Kra

Ny dag! Vaknade tidigt o har sovit bra trots att jag nog glömde sovpiller igår! Har en del mathandling kvar att göra, men mitt julfirande kommer att vara väldigt lugnt o förstås a-fritt!
Min känsla i kroppen nu är ovanligt lugn, kanske något hänt!?! Jag har ju varit a-fri många dagar o kanske en känsla av lugn... Underbart om det blir en dag utan de där post akut abstinens känslorna ! Tror att jag haft PAA ganska många dagar nu o det skulle vara fint att åtminstone få pausa från dom en stund!!!
Önskar er alla en fin dag!
Kram 🤗

Önskar alla en fin o god jul! Min jul kommer att väldigt lugn o stillsam... Lite god mat tillsammans med sambon. Träffar barn/barnbarn o firar "jul" på nyårsafton. Så blir det i år... om inte corona eller annan sjukdom ställer till det...
🤗 Julkram till er alla!

En liten uppdatering, juldagen är ännu så länge lugn... Har haft några dagar som kanske, kanske varit lite lättare...
Har ett besök i eftermiddag hos anhörig på dennes boende, lite juldagsfika är tanken... Brukar känna mig ledsen efter de besöken men de känns nödvändiga att göra. Får pusta ut efter o ta mig igenom a-suget som brukar uppstå... Önskar er alla en fin dag!!!
🤗 Kram på er alla!

@fröken_fri Tack, hoppas du har en fin dag! Och visst är det bra att veta vad som triggar, allt kan man ju inte undvika...
🤗 Kram

En morgonuppdatering! Dagarna tickar på, mina a-fria dagar närmar sig 120... Skulle önska att det kändes lite lättare bara. Här skiner i alla fall solen o det är några minusgrader. Har inte några speciella planer för dagen, den blir lugn o vilsam hoppas jag o a-fri förstås... Önskar er alla en dag som blir som ni vill o önskar!
Kram på er alla 🤗

Den här dagen har varit ganska lugn o stillsam - uträttat lite bankärenden till anhörig. A-fri men skulle vilja ha lite mer energi... Läst runt lite här på forumet, skulle behöva gå med i "äta mindre tråd" tror jag. Blir lätt att jag tar något att äta när suget sätter in... Nu är det ju så att jag gått ner så mycket i vikt men i längden håller det ju inte!
Ja, så har min dag varit, vinsugen halva em/kvällen men så är det nästan varje dag!!! Bara att fortsätta kämpa...
Kram på er alla 🤗

Profile picture for user Geggan

Grattis @majsan_nu ! Det låter underbart. Önskar att jag får uppleva den dagen. Nu känns allt bra men jag vet att det inte är så varje dag.

@Geggan Tack, det är "bara" att hänga i så kommer du hit också! Jag är fortfarande a-sugen mest varje dag men känslan blir ändå mer avlägsen för varje dag. En underlig känsla som jag inte riktigt kan sätta ord på... En känsla av overklighet kanske?
Önskar dig verkligen stort lycka till, kämpa på så lägger du den ena dagen till den andra!
Kram 🤗

God morgon forumvänner!
Ny dag, morgonkaffe o tankar som snurrar. Läser runt här på forumet, många kloka ord o funderingar... Mitt alkoholfria liv rullar på men inte alldeles fritt från jobbiga tankar. Har alldeles för mycket som rör sig i huvudet, livet som pågår parallellt med det a-fria!
Önskar er alla några fina o lugna sista dagar det här året - nya tag o nytt år alldeles snart 👍💪
Kram 🤗

Profile picture for user majken_r

@majsan_nu Hej🌿 Tankar som snurrar och liv som pågår. Tror att du liksom jag haft ett utmanande år på olika sätt och vis. Hoppas och vill tro att -22 kommer ge lite mer hopp och glädje. Stor kram!🥰

@majken_r Tack för uppmuntrande ord, du har så rätt i det du skriver! Och visst hoppas även jag på 2022...Behöver mer positivt i mitt liv!
Skrev ett inlägg i din tråd också.
Kram 🤗

Hej alla forumvänner! Gott slut på detta år!
Imorgon kommer jag att kunna fira fyra a-fria månader 👍! Det känns på ett sätt som en hel evighet o på ett annat sätt som att jag ställde bort vinglaset precis nyss... Läser runt här på forumet en hel del o kommenterar lite här o där! Spännande, lärorikt, glädjande o ibland lite sorgligt! Så mångas tankar!
Nu ska jag förbereda lite för morgondagen, i bästa fall ska jag fira lite försenad jul med anhöriga...
🤗 Styrkekramar till dig som vill/behöver ha en!!!

@majsan_nu En sådan bra tajming med 4 månader, nyår och förhoppningsvis firande🙏🏼 ⭐️❤️

@majsan_nu Supergrattis till dina 4 månader!🌟✨🌸 Ha en fin försenad jul och gott nytt år med dina käraste, nästa år är ett bra år, det kan bara bli bättre!
Kram❤️

@majken_r Tack, det enda som är lite osäkert är morgondagens "julfirande" pga coronaläget. Hoppas det blir av!!!
Jag hejar på dig 👍Kul att vi "hittat" varandra igen!
Kram 🤗

Profile picture for user Rehacer

@majsan_nu Fyra månader är stort, inser du det?! Stort grattis till väl genomfört, hårt arbete. Jag hejar på Dig, det vet du! ✨
Gott slut och ett riktigt gott nytt 2022 till dig och dina nära och kära. 🤗

Nyårsafton!
Men själv ska jag också fira en försenad julafton tillsammans med några av familjen... Kvällen hemma med sambon o lite god mat + alkoholfritt bubbel! Ännu så länge känns det helt ok, mitt a-fria livet rullar på. Men vet också att rätt som det är faller suget över mig, bara att stå emot!!!
Önskar er alla Ett gott nytt år! Det är så fint att ni finns här på forumet o att vi kämpar på... Var o en på sitt sätt!
Nyårskram 🤗💪👍

@fröken_fri Tack, ha det fint du också - hur du nu väljer att fira! Hursomhelst så kan vi se fram emot ett nytt år...
🤗 Kram

@vår2022 Ja, nu har jag firat "Jul" tillsammans med barn, barnbarn o deras respektive, så fint o mysigt!
Nu lite vila o sen fira nyår med sambon o lite god mat + a-fri dryck...Ska testa a-fritt bubbel, har inte gjort det tidigare. Så det blir spännande!
Ha en så bra nyårsafton som möjligt!Och ett Gott nytt år 👍💪🥰
Kram 🤗
🤗 Kram

Hej!
Jag kan inte kommunicera med rådgivarna o inte heller skriva i min dagbok... Är det så för flera av oss eller är det bara för mig det hakat upp sig??? Under rubriken stöd alltså...
majsan_nu

@majsan_nu vill bara titta in och önska dig ett fint 2022💖.
Hoppas att beöket hos din närstående blir fint och att det inte blir för tungt efteråt.
Jag vet ju inte vad din närstående har för diagnos men jag antar att hen på någon nivå uppskattar dina besök.
Det är väldigt fint att besöka fast du inte mår bra efteråt. Det är inte alla som hade gjort det. Det är starkt och kärleksfullt.
Kram 💖

@Ase Tack snälla för uppmuntrande ord! Det är en väldigt nära närstående, besöken känns viktiga! Besöken är uppskattade o enligt hen aldrig tillräckligt långa...
Det verkar som att du mår lite bättre nu! Det är en process o en resa vi gör...Men skönt att dagarna tickar på!!!
Kram 🤗

Mina a-fria dagar tickar på!!! Det går framåt.. om än inte helt enkelt.
Tack för uppmuntrande kommentarer här i min tråd!
Idag är en riktig slödag, inte mycket kommer att bli gjort. )
Snart ny vecka, då har jag en del att göra, en del kontakter både för egen del o för anhörig som behöver hjälp. Så den här dagen blir en "samla krafterdag"!
Hoppas ni alla får börja det nya året på det sätt ni vill o önskar!
🤗 Kram till er alla!

Samla all kraft du kan
@majsan_nu.
Det har du igen till veckan.
Själv är jag rastlös och vet inte riktigt vad jag ska göra, skottat snö idag, men det är mer ett måste än roligt. Ska gå ut och starta skotern tror jag, men snön vräker ned fortfarande.
Ha de bra och kämpa på😊

Ny dag o jag har ju många a-fria dagar! Fler ska det bli...💪👍💪
Flera samtal att göra idag, för anhörig o ev. för egen del.
Kämpigt att komma igång med dagen!
Skriver kanske mer senare under dagen! Nu önskar jag alla en fin dag!
Kram 🤗

@majsan_nu Hoppas du haft en ok dag trots att det är måndag och lite kämpigt. Jag fick en bra kväll och ser fram emot att få sova gott till skillnad mot natten som var..😇

@majken_r Ja, dagen har varit ganska ok, gjort det jag planerat. Men har lite kvar till imorgon oxå...
Det är inte lätt att passa/komma fram på olika telefontider o få fatt i rätt person!
Ja,vi hoppas på en god natts sömn för både dig o mig!
Kram

Ännu en a-fri dag snart till ända! Fortsatt på en del som jag påbörjade igår med bla telefonsamtal för anhörigs del.
För min egen del har det varit att hålla mig på den a-fria inslagna vägen... Delvis genom att hålla koll här på forumet, det ger inspiration för mina egna tankar!
Lite annat smått och gott som behövs göras här hemma. Nu lite köksarbete kvar att göra...
Sen är det "bara" att ha en a-fri kväll o hoppas att sömnen ska bli god när det blir så dags...
Hoppas på det bästa för alla här på forumet o speciellt för alla oss som satsar på a-fritt liv nu när året är nytt!
Kram på er alla från mig 🤗

Tack @Tikka o @juni22 !
Ännu en a-fri dag för mig, dom tickar på... o är "ganska många" nu...Snart 130 tror jag!
Läser runt här på forumet men har ännu inte kommenterat så mycket, finns så många inlägg o en väldig aktivitet! Är så många jag skulle vilja skriva till!!!
Men just nu skriver jag ett som är till er alla 👍,vi är många som kämpar på!
Stora styrkekramen till er alla 🤗

@majsan_nu Dina dagar tickar verkligen på! Du är en riktigt stor kämpe i denna kamp och visar att det går💪.
Kramar och ha en fin kväll🌸💕

Hej alla forumvänner!
Ja, dagarna tickar på, blir fler o fler. Har inga tankar på att dricka vin (som var mitt svåra) Men något som har hänt är att jag är mer hungrig på tex the o kex med ost... Det kan bli lite för mycket emellanåt! Nu hade jag gått ner så mycket i vikt i början pga tappad matlust men... Det kan nog inte fortsätta så här! Kanske händer det något med blodsockret när alkoholen försvinner? Äter inte godis iallafall men det beror nog mest på vi inte har/köper... Får nog läsa på o ni får gärna skriva om nån vet mer... Ha det fint alla!
Kram 🤗

Profile picture for user Rehacer

@majsan_nu Måste skratta, the och kex med ost?!! Det har blivit mitt substitut oxå på kvällarna! Du har bra smak! 😁 Men det är inget man går ner i vikt av förståss..
Grattis till 130 dagar! You kick as, powerwoman! 🙌

@majsan_nu Hej, jag har också fått ett begär på att äta nu, då i första hand chips och olika dipp till.
Finns det godis så försvinner det också. Och dricka, flera liter cola och trocadero, köper zero iaf.
En annan sak är toast med ost och skinka, gärna lök på också.
Jag har dock svårt att gå upp i vikt.
Ha en fin dag!

@majsan_nu Jag har begär på lakrits, mjuk lakrits med fyllning och kolaglass😋. Helst kleggiga rätter med ost i som stuvade makaroner och potatisgratäng eller pizza och varma mackor. Försöker ersätt gotterna med apelsiner. Vikten verkar stå rätt still ändå än så länge. Har tidigare ätit lchf och ska börja igen när andan faller på, mådde bra av det.

Profile picture for user Kebne1

Jag gräddade plättar (pannkakor) och åt med chokladsås och vispgrädde. Har inte hänt sen jag var 12 år eller så… men såååå gott! @vår2022