Dag 13 har nyss börjat för mig! Igår var en ganska lugn dag för mig, var o veckohandlade under min värsta tid. Dvs några timmar på eftermiddagen, det är en av nackdelarna med att jag druckit typ varje dag. Måste förhandla med mig så ofta... När kvällen kommer brukar det ha lugnat sig och jag kan ägna mig åt mina kvällsrutiner. Dricka silverthé , ta mina mediciner, hänga framför Tv:n en stund o sen försöka sova. Har blivit extremt beroende av rutiner under dagarna, skulle behöva bli lite mer flexibel? Önskar alla här på forumet en söndag som blir som ni vill o önskar 🙂

majken_r

@majsan_nu jag har också en del rutiner just nu. Men känner att jag behöver det. Märker att jag hittat en bra kvällsritual som är för mig lite oväntad. En dusch, god olja till kroppen. Te. Stänger av tv:n (!) och har på meditationsmusik. Tänder ljus. Mediterar, om än bara 5 min med tankarna studsande som popcorn😅 Somnar så bra sen. Glad att ha hittat ett bra sätt att komma till ro.
Tufft med den där jäkla förhandlingen. Det sliter. Gjorde del 5 o 6 av programmet och tycker det är bra.
Kram🌱

@majken_r Det låter så lugnt och fint! Har du tips på meditationsmusik, kanske vara nåt för mig... Har i inte kommit så långt i programmet, jag får gå tillbaka flera gånger o redigera. Men du har ju fler A-fria dagar än jag har! Hursomhelst får man tänka till över sina vanor/ovanor!!! Heja oss o alla här på forumet - försöker tänka att det inte bara är en kamp, det är också ett positivt val vi gjort 🙂

Hej! Tack för dina ord i min tråd, jag har inte varit inloggad på ett tag men ser att du har fortsatt att samla nyktra dagar, så bra jobbat!

majken_r

@majsan_nu klokt det där om att det inte bara är en kamp🙏🏼
Jag söker på Spotify, meditation/yoga/spa och försöker spara det som tilltalar mig👌🏼

@Gullranka Det är omöjligt att inte bli imponerad av alla dina dagar! Jag gör mitt bästa, det är kämpigt ibland men försöker tänka att det är ett positivt val vi gjort - att skippa A
Ha det fint 🙂

@majsan_nu och @majken_r Hej, jag håller till i ” det vidare livet” och har varit nykter i drygt 20 månader nu. Tänkte bara säga att jag hejar på er och tycker ni har en härligt positiv inställning och en grymt bra kämpaglöd! 💪 Kör hårt, och ge inte upp, ni är på helt rätt spår!

🤗

Maajsan! Ville bara titta in och heja igen! grymt jobbat med att hålla dig nykter och till alla er andra som kämpar på!Jag har inte varit inloggad här på ett tag men kör dag 16 och det går bra!

Ge inte upp! och ha en fin vecka!

@Simona Hej! Funderat lite på var du tog vägen. Skönt att det går bra för dig! Jo jag kämpar på o försöker även tänka positivt, det är inte bara en kamp fast det känns så ganska ofta... Min fjortonde dag idag! Sovit dåligt i natt o sitter nu o tvingar i mig frukosten. Önskar dig en fin dag 🙂

@Torn Tack för uppmuntran, det är är inte lätt det här med att skippa A. Försöker tänka positivt men nog är det en kamp... Har så mycket sorg o sjukdomar runt mig o även egna hälsoproblem. 20 månader är ju super, önskar jag kunde hoppa fram i tiden. Om jag bara hade hälften av alla dina dagar! Önskar dig en fin dag
🙂

Dag 14, imorgon börjar min tredje vita vecka! Det går lite upp o ner men har ingen allvarlig tanke på att ta nåt vin. Det är inget alternativ, har druckit så mycket så det räcker nu... Men jag mår inget vidare varken fysiskt eller psykiskt. Imorgon har jag ett samtal på vc. Med en psykoterapeut jag inte träffat förut. Hoppas det ska bli bra, det kommer förhoppningsvis handla om hur jag ska kunna hantera allt som händer i mitt liv just nu med sorg, sjukdom i familjen + mina egna problem. Hoppas det kommer att bli flera samtal, min medicin ska ju kombineras med samtal... Ska även ta om de prover som inte var så bra. Har några samtal ang min anhörig att göra idag. Har inte så mycket ork så jag kommer behöva vila lite oxå! Och nån liten promenad i bästa fall! Mest skrivit detta som min dagbok men önskar alla här på forumet en fin dag 🙂

majken_r

@majsan_nu
Hoppas det blir ett bra samtal i morgon. Viktigt med stöd när livet svajar.. Stor kram!!

@majsan_ så bra det låter med stöd, mitt i allt, hoppas du kan få till både vila och promenad också. Och om jag förstår det rätt så har du snart två hela vita veckor? Heja dig!

@majken_r Tack, hoppas mycket på det. Man vet ju inte när det är en ny kontakt... Är så glad o tacksam för dig o andra här i vårt forum. Som peppar o är så stödjande 🙂
Önskar dig en fin kväll 🙂

@Lillek Tack, i morgon börjar min tredje vita vecka! Tyvärr fick jag just ett sorgligt besked men tänker ändå inte sabba mina vita dagar!!! Ja, jag hoppas det blir bra imorgon. Det är en ny kontakt för mig...
Önskar dig en fin kväll 🙂

Idag är första dagen på min tredje vita vecka! Det känns lite overkligt men det är mycket i mitt liv som känns overkligt just nu... Vet inte riktigt hur jag ska tackla allt, men att vara nykter känns helt ok o nödvändigt! Lovar mig själv många vita dagar o vill också tänka positivt . Det är ju ett bra beslut jag fattat, gäller bara att hålla i... Så tacksam för att ni finns här på forumet med stöd o uppmuntran 🙂