Mitt nya liv

Profile picture for user majsan_nu

@Torn Tack för Grattis o uppmuntrande ord! Det dröjer nog inte så länge innan jag skapar mig en ny tråd i det vidare livet - funderar bara lite till - det känns som ett stort steg ändå!!!
Kram 🤗

@Torn Hej!
Trodde jag svarat dig men kan inte se något... Tack för uppmuntrande ord, har funderat på om jag ska byta grupp o komma över till Det vidare livet... Väntar lite till så jag känner mig lite mer redo! Kanske typ 600 dagar är ett bra tillfälle?
Är egentligen mest inne på att skriva om det a-fria livet men jag är väl inte sämre än att jag kan ändra mig - livet måste ju trots allt gå vidare...
Sen är det ju så att inlägg o uppmuntrande kommentarer från er "gamlingar" är väldigt uppmuntrande o uppskattade av oss i de andra grupperna 👍🥰💪
Kram 🤗

Nej men nu ser jag ju att jag hade svarat... Trodde väl det! Det fanns ju början på en ny sida...Ja ja, då blev det lite dubbelt, kan inte hjälpas!
Ha en fin fortsättning på dagen 👍
Kram 🤗

Profile picture for user vår2022

@majsan_nu Jag gillar också dina inlägg och kommentarer, du säger bra och vettiga saker och du är så bra på att stötta. Du säger att du har svårt att komma till skott, kanske bestämma att idag ska jag tex ta en promenad på 30 min kl 10. Precis som du varje dag säger bestämt att idag ska jag inte dricka😀.

Ha en fin söndag🌷💕

Profile picture for user Torn

@majsan_nu 600 dagar!😮 😅 Ja det kanske är lagom. Själv bytte jag vid 365 dagar, annars vet jag att många väljer att flytta efter 90 dagar eller efter ett halvår. Det känner man bäst själv. Egentligen spelar det väl ingen roll. Det som är viktigast är väl att man inte lämnar forumet helt och hållet tror jag. Jag har tyvärr sett att det kan vara negativt för en fortsatt nykterhet. Ha det gott! 🤗

@Torn Nej, det är nog som du skriver - det spelar kanske inte så stor roll... Vet inte riktigt varför jag tar det på stort allvar, kanske det känns så definitivt då - jag är a-fri o tänker så förbli, det är ju sant... Det visar sig snart hur jag gör...
Kram 🤗

@Torn Förstår inte varför jag skrev 600 dagar - när jag menar 6 månader! Jag blir nog lite förvirrad av detta a-fria liv 🤔
Nu har jag rättat iallafall så det betyder vad jag menar...
🤗 Kram

@majsan_nu Jag tänkte väl det, 600 dagar lät ganska mycket.😂 Men det är ett bra tecken när man börjar blanda ihop dagar, månader mm. Då har man kommit långt. Du skulle sett hur jag, @Andrahalvlek och @Se klart höll på ett tag. Det var inte en siffra rätt.😅 Till slut skaffade de andra en app som håller reda på dagarna. (fusk) 😉

Kram

God morgon forumvänner!
Ny dag o nya utmaningar, idag behöver vi ta itu med vår bil som inte vill starta ☹😭😫
Förutom mitt a-fria liv, det skulle räcka som dagens utmaning... Det ska väl ticka på önskar jag! Men kämpigt emellanåt trots många a-fria dagar.
Får börja med en kopp kaffe nu...👍
Kram 🤗

Profile picture for user Rehacer

@majsan_nu Bilar ska bara fungera, det är så tråkigt när de inte fungerar! Hoppas det löser sig!
Ha en fin dag! 🤗

Ny dag !
Många telefonsamtal ang bilrep, det ska väl lösa sig vartefter hoppas jag!
Ännu en a-fri dag, känns helt ok ännu så länge...
Många andra tankar om livet pockar på. Försöker också att vila när det känns nödvändigt.
Läser runt lite här forumet o tar del av alla inlägg o tankar...
Önskar alla en fin dag 💪🥰👍
Kram 🤗

Ännu en dag - a-fri förstås 👍
Javisst är det så att bilar bara ska fungera, det är bara våran bil som inte fattat det... Verkstad igen o lånebil.
Min dag känns väldigt, tidigt uppe pga bilen, har hunnit med både frukost o lunch! Veckohandling på gång vartefter.
Men just nu kollar jag runt här på forumet, det har blivit en viktig del av mina dagar...
Önskar alla en fin dag, får se om jag återkommer senare 👍🥰💪
Kram på er alla kämpar 🤗

God morgon forumvänner!
Tidig notering, inte likt mig... Sovit som en stock, var sen vaken i tvä timmar och lyckades sen somna om! Inte likt mig, nytt sömnmönster?
Har mycket att fixa med under dagen, nu måste jag ordna lite frukost... Sen hjälpa anhörig med bankärenden o förhoppningsvis ordnar det sig med vår bil
Fortsatt a-fritt för mig 👍
Det blev mest som lite egen dagbok men passar på att önska er alla en fin dag 🥰
Kram 🤗

Ännu en a-fri dag! 👍
Tack för pep @majken_r, vår2022 o @Rehaser, alltid så fint att få!
Dagen imorgon blir kanske liknande denna dag, fortfarande ärenden att göra åt anhörig. Positivt, förutom kostnaden, är att nu funkar vår bil igen.
Får så mycket tips på mysiga saker att göra för sin egen skull! Vill/behöver sånt också, ska verkligen försöka med något av alla tips jag ser bland inläggen! Att det ska vara så svårt att ta sig tid för sig själv... Där har jag något att jobba på!
Kram på er alla 🤗

Kram 🤗

Profile picture for user Kebne1

Hej@majsan_nu
I början av min nykterhet höll jag mina händer sysselsatta: sticka, virka t om tälja. Och wordfeud! Roligt att tävla och tänka i en kul kombo.

God morgon forumvänner!
Skrev precis ett långt inlägg som jag lyckades trycka bort så nu kommer ett kortare...
Upptäckte i min kalender att igår var min dag 150 a-fri 👍🥰💪
Får skriva mer om det sen, så irriterad över att det jag skrev försvann ☹
Ha en fin dag alla forumvänner som blir som du/ni vill o önskar!!!
Kram på er alla från mig 🤗

@majsan_nu Grattis till 150 dagar!🎉🌟💫💐 grymt jobbat💪. Det är bara att skriva om igen, ser fram emot inlägget😁. Ha en fin dag och fira med något fint för dig själv🌷💕

Forumvänner!
Oj, vad jag har skrollat runt o kommenterat hos många... Nu får jag nog logga ut o göra något annat!
Kram på er alla 🥰

@majsan_nu Grattis fina du, 150 dagar det är stort!! 🙌
Skönt att bilen fungerar nu, man blir lite låst när den inte startar.
Jag tänker att man sparar ju faktiskt en del pengar på att inte köpa A så då kan man gott unna sig något annat! Ett besök hos frisören, en ny tröja eller massagebehandling. Det är vi värda!! ❤️

@andrahalvlek o @Rehaser!
Tack för uppmuntran o hejarop - det värmer 👍A-fritt idag också!
Önskar er o alla på forumet en fin dag!
Kram 🤗

Profile picture for user Friluftstok

@majsan_nu jag är i full fart att scrolla runt här, lära mig forumet, läsa ikapp. Ni är många som har långa och inspirerande trådar, att jag som nybörjare vill läsa från början... Ville bara gratulera till drygt 150 dagar 🤩 Fantastiskt bra jobbat! Ha en fin helg!

@Friluftstok Ja, det finns mycket att skrolla runt här. Hoppas du ska tycka det är hjälpsamt o även lite spännande att ta del av...
Själv räknar jag med ännu en a-fri dag, det är så mitt liv ser ut nu! För övrigt har jag lite att fixa med här hemma men inte mycket att skriva om det ännu...
Ha en fin a-fri dag!
Kram från mig 🤗

Profile picture for user Geggan

@majsan_nu oj! Helt otroligt- 150 dagar, det känns som en dröm! Men kunde du så kanske det kan bli verklighet. Önskar dig en underbar dag trots vädret! ( här är åtminstone grått kallt regn)!

@Geggan Ja, det kan bli verklighet! Inte helt lätt alla dagar - min motivation är min hälsa. Innehåller ju många delar, började efter ett besök på vårdcentralen. Hade några värden som inte var bra. Ska följas upp i slutet av februari...
Så skönt att veta att jag gör vad jag kan för att det inte ska bli sämre.
Så kämpa på, dagarna tickar på hela tiden. Inte behöver vi kämpa hela tiden, finns ju dagar när det känns helt ok!
Ha en fin dag du också - a-fri!
🤗 Kram från mig

Hej alla forumvänner!
Ännu en a-fri dag i mitt nya liv, fortfarande inte helt lätt alla dagar, fortfarande svårt att somna. Kanske jag behöver mer fysisk aktivitet, ägnar nog för mycket tid till "psykisk" aktivitet!!!
Jag vet ju - har bara, fortfarande, så svårt att komma till skott...
Just nu känns det helt ok i alla fall!
Önskar er alla en fin söndag 👍
Kram på er 🤗

Hej igen!
Måste också tillägga att jag nog är rätt dålig på att kommentera era inlägg o berättelser 😒
Läser o skrollar runt iallafall, det är mycket att läsa. Uppskattar era inlägg så mycket!
Kram igen 🤗

Profile picture for user Argbiggan

Hej @majsan_nu. Grattis till alla dina dagar, du gör ett fantastiskt jobb! Jag skriver heller inte så mycket till andra men läser det mesta. Jag kan känna att jag är så ny på att vara alkoholfri att jag inte har så mycket att komma med ibland.
Jag ville bara tipsa om att på 1177 finns det en sömnskola man kan anmäla sig till. Såg att du har svårt med sömnen. Annars kan jag rekommendera ljudböcker. Det är så tråkigt att man somnar direkt 😅

Ha en fin dag. Kram 🌸

@Argbiggan Hej o tack för Grattis!
Läste lite i din tråd, det är en påminnelse även för oss "gamlingar" hur det var i början. Mycket känns igen o jag blir påmind utan att kolla i min egen tråd. Så du har mycket att komma med 👍
Tack för tipset om sömnskola, ska absolut kolla upp det! En tråkig ljudbok kan ju också funka 😀
Så du ser att det finns mycket även ni "nykomlingar" kan bidra med!!!
Kram från mig till dig 🤗

Godkväll forumvänner!
Ännu en a-fri dag för min del, det känns helt ok eller till och med riktigt bra...
En dag med många telefonsamtal både för min egen räkning o för anhörig som jag hjälper...
Nu skrollar jag runt lite o läser här på forumet o sen hoppas jag kunna somna! Sömnen kan vara si o så med, kämpigt när jag inte känner mig utsövd...
God nattkram från mig 🤗 till er alla!

God morgon forumvänner!
Ny dag i våra liv med allt vad det kan innebära för oss...
För min del firar jag fem månader a-fri idag - tror jag iallafall, beroende på hur jag räknar. Egentligen har det nog redan varit, min första a-fria dag var ju den 31/8. Vet faktiskt inte om jag ska fira på något speciellt vis, det återstår att se. Får återkomma!
Kram på er alla 🤗

Profile picture for user Tikka

Grattis @majsan_nu!
Ja, det är lätt att tappa räkningen,, men det är inte så noga,, huvudsaken är att vi är nyktra!

@majsan_nu Stort grattis till 5 månader! 🤗 Du har varit/är guld värd här, med alla dina glada tillrop och peppande av nykomlingar. Klart du ska fira med något fint eller gott till dig själv! Var stolt!

Kram

@Torn Tack för så positiva ord till/om mig. Nog känner jag mig lite stolt, försöker vara lite aktiv här på forumet!
Glad att du skriver till mig o grattar 👍
Kram 🤗

Profile picture for user majken_r

@majsan_nu wow!! Klart du ska fira, det är stort. Du har gjort ett fantastiskt arbete❤️

Profile picture for user Argbiggan

@majsan_nu grattis till 5 månader 🥳🥳 tycker absolut du ska fira din framgång och vara stolt över dig själv! 🌸

Tack för uppmuntrande ord o grattis 👍
Tror att jag ska fira genom att boka en frissatid vartefter - det var längesen o är dessutom välbehövligt. Förena nytta med nöje!
Kram 🤗 till er som grattar mig!

@majsan_nu Grattis till 5 månader!🎉🌟💐 så himla bra jobbat av dig! Och håller med, du är super på att peppa såväl nykomlingar som andra🤗

Profile picture for user Åsa07

Så galet bra kämpat!! Stort grattis till dina 5 månader. Håller med dom tidigare som skrivit du är en stor inspiration och en som ger så bra pepp till andra .
🌸💕🌷❤ heja dej.

Ny dag o fortsatt a-fritt liv! Har ju nu lång tid som a-fri, har gått in på min sjätte månad (från igår) o borde kanske byta grupp till det vidare livet? Har fortfarande inte bestämt hur jag ska/vill göra... Trivs så bra i min det a-fria livet!
Vi får se hur jag kommer att göra,..
Nu vill jag i alla fall heja på oss alla o önskar att dagen blir precis så som vi bestämmt o önskar!
Kram på er alla tappra 👍🤗💪

God morgon forumvänner!
Dagarna tickar på o jag skrollar runt bland alla våra inlägg. Inte mycket nytt att skriva från min horisont ännu...
Har i alla fall sovit skapligt, var vaken en "stund" runt 3-4 tiden när tankarna inte ville tystna. (Inte så alkohol relaterade) Somnade sen om o vaknade strax före 8. Godkänt i alla fall! Morgonkaffe är inte dumt heller...
Nu hoppas jag att vi alla får en god dag!
Kram från mig till er alla 🤗

@majsan_nu Skönt med en skaplig natt. Morgonkaffet är en höjdpunkt och en bra start på dagen.

Ha en fin dag!💕🌷

@majsan_nu hoppas dagen varit bra, ville mest säga Hej och heja dig!

Ny dag i mitt a-fria liv!
Mår ganska ok, min sömn är fortfarande så där. Brukar vakna upp nån gång per natt o tankarna snurrar - inte a-relaterade tankar. Att jag vaknar känns som att det blivit en dålig vana, svår att bryta... Tipsa gärna om du har nått knep i såna situationer!!!
Annars traskar dagen vidare o jag åker med...
Ha en fin dag alla forumvänner!
Kram 🤗

@majsan_nu Mitt råd är mindfulness/meditation, det gör kroppen och knoppen avslappnad.

Ha en fin fredag!💕🌷

@majsan_nu Jag har laddat ned en app som heter ”mindfulness appen”. Det finns massor av olika övningar, korta och långa och olika personer som leder övningarna. Den kan testas gratis en vecka, sedan kostar den typ 400 kr för ett år.

Ha en fin lördag, här skiner solen så det blir en härlig promenad om en stund🌞💕

Skriver väl som jag brukar... Ny a-fri dag! Känns helt ok även idag. Räknar lite i almanackan, funderar på hur jag ska skriva min a-fria tid... Antalet dagar har jag tappat bort, orkar inte räkna efter (från 31/8) Antalet veckor ska vara 23 (låter ju jäkligt länge)
Återstår att börja räkna månader, den 31/7 till nu (31/1 egentligen) blir ju 6 månader - kan det verkligen stämma, är inget mattesnille precis...
Det var dagens fundering så här långt!
Ha en fin dag alla forumvänner 💪👍

Profile picture for user TappadIgen

@majsan_nu Jag är imponerad av din resa och ditt stöttande här på forumet. Angående att räkna, så är det ju olika hur man gör. För många, inklusive mig, så är det ändå ett kvitto på att jag klarat av en viss tid och det hjälper mig i min resa, men vill man inte räkna dagar så behöver man ju inte göra det om man vill. Det finns appar som kan hålla reda på det där åt en om man vill. Som t.ex. Cairy håller reda på när nästa mål blir av.

Det stämmer att det är 6 månader mellan 31/7 till 31/1, men är det 31/7 eller 31/8 som du skriver i början?

@TappadIgen Tusen tack, det ska vara 31/8... Visste att nåt blev fel, sa ju att jag inte är något mattesnille men jag är nog rätt vimsig också! Trodde jag gjort fem månader o är i början på den sjätte... Så ska det vara!
Tack kram till dig från mig 🤗

@majsan_nu
Hej, ville bara in och hälsa! 😊
Har haft en sån intensiv vecka och inte hunnit & inte orkat kommentera så mycket här, bara läst. 💛 Glad att du samlar dagar än!
Vi höres!

@Rehacer Hej, du är så välkommen att titta in hos mig! Hoppas allt är väl o att det rullar på för dig...
Det är inte så lätt att hinna med hos alla, ibland tror man att en hunnit svara o så var det bara en tanke!
Hos mig traskar det a-fria livet på, ibland upp o ibland ner... Har ju många a-fria dagar men det är en lång resa !
Ha det fint tills vi hörs nästa gång...
🤗 Kram från mig

Forumvänner!
Ny dag - vilodag o försöka sammanfatta vad som hänt i veckan som gått! Så många tankar, samtal o anteckningar både för mig själv men allra mest för anhörig som bor på särskilt boende. Nog om detta.
Själv är jag fortsatt a-fri, kommer nog att räkna månader o möjligen veckor. Är inne på min 6:e a-fria månad eller 5 månader o 6 dagar om jag ska vara noga. Det låter som lång tid men när jag tänker bakåt så känns det både om superkort tid och som superlång tid. Märkligt hur tid kan kännas så "både och". Är inte så sugen på alkohol, däremot är det så mycket annat som snurrar i mitt huvud! Är nog bara en fördel att hjärnan börjar, förhoppningsvis, hämta sig från all alkohol den varit marinerad i!!!
Fortsättning följer...
Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram på er från mig 🤗

@majsan_nu Håller med tiden kan kännas både lång och kort. Tyckte tiden i första början av nykterheten kändes väldigt lång när nya vanor skulle skapas utan alkohol, men nu går tiden ganska fort. Det känns som länge sedan jag drack alkohol.

Ha en fin söndag🌷💕

@vår2022 Precis så, en jättebra beskrivning. Att dricka alkohol/vin känns nu helt overkligt o riktigt långt borta.... Det är en bra känsla 👍
Sen är det många andra tankar som snurrar o behöver tas tag i nu i nyktert tillstånd men det är en annan femma! Kommer vartefter tror jag, i alla fall för mig. Måste börja strukturera upp lite bättre. Vad måste jag ordna nu o vad kan vänta lite men ändå göras o vad kan hamna på "vänt"! Ungefär så.
Ha en fin söndag du också - det som är kvar 🥰

Helt otroligt, ett halvår! Så bra⭐️ Skönt att du inte är så sugen, särskilt när det är mycket annat för hjärnan att jobba med. Tänk så mycket bättre att vara klar i huvudet än påverkad/bakis när man har en del som snurrar i livet. Heja dig!! Kram 🥰 @majsan_nu

@majsan_nu
Ja, det där att ha en massa tankar och projekt att ta tag i är så mycket skönare att göra nykter än bakis. Det kan vara tungt nog ändå, bara dumt att göra det ännu jobbigare med att vara onykter & ofokuserad.
Bra att du tar en vilodag, det är klokt!
🤗

@majsan_nu tid är ju ett väldigt relativt begrepp. Ett halvår är länge ur ett perspektiv men ett ögonblick i ett annat. Fantastiskt bra jobbat med ett halvår och det låter som en skön känsla att alkohol känns overkligt! Imponerad, och fascinerad, av er här på forumet som kommit längre än mig. Att läsa om hur er nya vardag, hur hjärnan nästan blivit omprogrammerad är väldigt inspirerande ⭐

Ännu en a-fri dag!
Om jag ska vara ärlig så brukar det nog komma lite a-sug mest varje dag. Lite olika men iallafall, en stund sen em/tidig kväll. Bara att bita ihop på så går det över ganska snabbt! Har ju många a-fria dagar så jag tycker det borde ge sig snart...
Hoppas på en god natts sömn, kan också vara lite si och så med det...
Det var en lite gnällig rapport från mig, bättre nästa gång!
Har inte läst så mycket här på forumet idag.
Hoppas ni haft/fortfarande har en fin dag o får sova gott i natt!

@Friluftstok Vi skrev visst samtidigt, hoppas jag inte förstörde något nu när jag inte var så positiv...
Det tar tid innan hjärnan är riktigt klar med sin omprogramering - iallafall min hjärna!

@majsan_nu det gör inte det minsta att detta inlägg inte var lika positivt. Livet är ju inte regnbågar och enhörningar hela tiden 🦄 Det är också en fin grej här inne, det känns som om man får se verkligheten och inte bara det glassiga Instagramlivet. Hoppas du får sova gott inatt! ⭐

@majsan_nu skulle också önska att du slapp suget, men bra att det inte varar så länge. Och inte gnälligt alls, glad att du delar. Hoppas natten blir god⭐️

@Friluftstok @majken_r
Tack för era svar! Antar att det är så för oss alla, positivt mest o lite mer negativt mellan varven...
Önskar er båda en god natt också 👍
Kram 🤗

@majsan_nu God morgon! Jobbigt med att ditt A-sug kommer på sen em, jag får också sug men mer på att stoppa något i munnen efter middagen, helst något sött. Jag kan även bli vrålhungrig innan middagen är klar och vilja stoppa i mig något. När sug på mat kommer brukar jag dricka kolsyrat vatten och det går över. På kvällen brukar jag äta klementiner eller apelsin, det brukar hjälpa. Äter inte godis längre men glass kan det bli bara på helgen. Säkert är det Beroendehjärnan som fortfarande vill ha sitt och det tar nog sin tid innan den lugnar ned sig. Vill du berätta mer om hur ditt A-sug ser ut? Tänker du på ett glas vin, hur går tankarna?

Ha en fin tisdag, här snöar det!❄️💕🌷

@vår2022 Ska försöka svara dig...
Mitt sug kan vara a-sug men inte alltid. Mest en känsla av att "något" fattas mig. Ibland funkar det att bara låta det vara o efter en stund känns det ok igen.
Ibland måste jag ta något att tugga på sen känns det ok igen. Jobbigast när det händer på nätterna!
Ibland är det något som hänger över mig, något jag borde ta tag i. Lyckades jag med det så känns det ok igen.
Ganska svårt att somna, lyckas jag så händer det ofta att jag vaknar efter en stund o har jättesvårt att somna om. Leder till trötthet dagen efter...
Kanske är det så här det kan vara men skulle gärna vilja ha fler lätta dagar!
Är det här något du känner till/känner av? Alla tips tas tacksamt emot!
Vissa dagar är helt ok o då är det inte så lätt att klura ut varför!
Ja, det var lite om hur mina tankar snurrar runt om dagarna!
Önskar dig en fin dag som blir som du vill ha den 👍
Kram 🤗

@majsan_nu det där med att ta tag i något man borde , det är bra. Och egentligen finns det ju alltid något att ta lite tag i. Sortera i strumplådan, tvätta badrummet, marschera till återvinningen med lite påsar. Ha en fortsatt bra kväll!

@majsan_nu det där med att ta tag i något man borde , det är bra. Och egentligen finns det ju alltid något att ta lite tag i. Sortera i strumplådan, tvätta badrummet, marschera till återvinningen med lite påsar. Ha en fortsatt bra kväll!

@majsan_nu kan känna igen känslan, att något fattas eller hänger över mig. För mig är det orostankar som är där då. De vill inte släppa om jag inte tar itu med dem. Det kommer på såväl dagen men det jobbigaste är om det kommer på kvällen, natten när jag ska sova. Jag brukar försöka få fatt på vad det är som ”gnager” inom mig. Släpper alla känslor fritt, om jag tex är arg eller ledsen på min mamma, säger jag det högt så att det får komma ut. Det är svårt ibland för det är lite tabu att säga saker om sin mamma. Men det lättar för mig och jag får tag på det som skaver. Sen kanske jag inte kan göra något åt att det är så, men det ger mig lättnad då jag fått sätta ord på mina känslor. Jag vet var min gräns går och hur jag kan förhålla mig till henne. Det ger effekten att jag kan sova bättre då dessa känslor och tankar inte febrilt behöver sorteras och processas på natten i det undermedvetna, vilket de annars gör.

Så mitt tips är att få fatt dina känslor och tankar, uttrycka dem och sätta ord på dem. Det händer mycket i din hjärna då som är bra för ditt mående. Så ditt sug handlar nog mer om det och att du inte kan dämpa dem med alkohol. Tankarna och känslorna måste upp på ytan och ut för att förlora i kraft och så småningom inte vara så betydelsefulla mer. Att bolla med någon är jättebra men man kan försöka bolla med sig själv också.

Ha en fin onsdag🌷💕

@vår2022 Ska verkligen ta till mig ditt tips. Kanske jag inte varit tillräckligt noggran, tycker jag har försökt men tankarna tränger sig verkligen på. Gjorde ju en uppdelning för att ha lite koll på min tankevärld - det har nog fallit lite... Ny dag o nya tag!
Ha en fin dag, det önskar jag dig o mig själv o alla forumvänner!
🤗 Kram

Profile picture for user Kennie

Hej Majsan,
Tänkte på det du skrev om sömn. Själv har jag upptäckt att jag blivit känslig mot koffein vilket jag inte varit tidigare. Dricker jag kaffe eller svart the senare än lunch så får jag svårt att sova. Kan det vara något som påverkar dig?

@Kennie Så kan det säkert vara, tack för att du påminner mig. Jag fuskar med det, tänker att jag dricker morgonkaffe, gör jag varje morgon. Men sen kan det nog bli efter lunch - äter ofta sen lunch - tar kanske lite kaffe efter - då börjar det bli lite försent - kan finnas lite kvar i termosen - fyller på "en skvätt" - då är det ju eftermiddag!!! Så var det med det morgonkaffet...
Så du har helt rätt! Skärpning så kanske det hjälper!
Har nog tänkt tanken men tack för att du fick mig att ta tag i den o se hur jag egentligen gör...
🤗 Tack-kram

Ny dag! Sovit ganska många, sex timmar tror jag, i ett streck. Känner mig genast piggare o har ett lugn i kroppen.
Idag är den dagen jag ska börja processa mitt mående under dagen o inte ha det kvar till kvällen när det är sovdags. Tack @vår2022 för att du påminner mig om det!!!
Ute är himlen blå, mitt kaffe är gjort o nu ska jag ta min frukostmacka...
Kram till er alla 🤗

@majsan_nu Du låter pigg och med nya krafter😀. Ha en god frukost och hoppas kaffet smakar extra gott idag. Varför inte en stärkande promenad i solen efter det. Här blir det en skön promenad i solen om en stund med voffsingarna.

Ha en fin dag och kram🌞🌷💕

@majsan_nu
Låter som en bra dag med bra planering.
Skönt att du fick lite mera sömn inatt!
Ha en härlig dag i solskenet! ☀️💛

@Rehacer Ja, god sömn är värt mycket, så tacksam när jag får sova bra.
Sorry att jag vimsar lite i din tråd, det var ju inte min mening... får se upp lite bättre vems tråd jag är i...
Kram 🤗

Skriver väl som jag brukar börja - Ännu en ny a-fri dag i mitt liv!
Tror att jag sovit tillräckligt länge men mina nätter är ganska märkliga. Vet inte riktigt om jag sover, försöker sova eller är halvvaken??? Är det något nån känner igen så berätta - är så märklig känsla o gör det svårt att säga hur mycket jag egentligen sover... Det som känns är om jag känner mig pigg eller inte!
Hursomhelst en lugn förmiddag o på eftermiddagen ut o fixa med lite ärenden.
Hoppas min dag fortsätter som den börjat o jag önskar er alla en fin dag som blir precis som du/ni vill 👍🥰💪
Kram 🤗 till er alla!

@vår2022 Hej! Har backat lite i min tråd, tillbaka till de tips du gav mig för att jag ska slippa processa alla frågor just när jag ska sova. Nu har jag tagit tag o ska verkligen försöka göra som du tipsade! Har börjat skriva av mig o ska försöka beta av en del under dagen o låta resten vara till en annan dag!!! Känns faktiskt lugnande o hoppas att jag ska kunna sova bättre.
Du har så bra tips o det mig hopp!
Tack 👍 Önskar dig en fin kväll 🥰

@majsan_nu Men, vad bra! Det är verkligen bra och det lättar att skriva ned sådant som trycker en, sätta ord på sina känslor som finns i tankarna. Man får tag i dem på annat sätt då. Man kan också som du gör, låta dem stanna kvar där på pappret, de försvinner ju inte iväg därifrån😀. Man kan också bestämma sig för att ta vissa dagar till detta, som vi pratat om tidigare, så de inte tar över alla dina dagar med oro. Jättebra att det känns lugnande och att du kommit igång👍.

Önskar dig en fin kväll och en bättre natt🌷💕

@majsan_nu känner inte riktigt igen det du beskriver om sömnen men kanske du sover lite lätt nu? Hoppas i vilket fall du får en god nattsömn inatt. Kramar 💕

@majken_r Vet inte riktigt varför jag sover som jag gör numera, ibland vet jag inte riktigt om jag sover (och drömmer) eller är halvvaken (och tänker) Låter konstigt men känns förvirrande, vaknar ändå några gånger o vet inte om jag drömt eller tänkt. Förstår att det låter helknäppt men det gör mig förvirrad o onödigt trött...
Hoppas verkligen att du sover bättre än jag gör!
Grattis till dina dagar förresten, du har väl ganska många vid det här laget 🥰
🤗 Kram från mig

God kväll alla forumvänner!
Nu snurrar jag runt här o märker att så många firar (olika) antal dagar som a-fria eller "lagomdrickande"!
Jag grattar alla er, ingen nämnd o verkligen ingen glömd 👍🥰💪
Stora styrkekramen till oss alla!
Kram 🤗

Ännu en dag i mitt a-fria liv!
Sover fortfarande sisådär, senaste natten uruselt 😭 Haft mycket att göra idag, träffat bror, brorsdotter m. pojkvän. Vi har fixat i anhörigs tomma lägenhet (anhörig bor på särskilt boende), haft tid att prata o umgås också. Känns så fint att hinna umgås lite 👍
Har inte hunnit läsa så mycket här på forumet, ska göra det nu tänker jag. Det är som två världar, en här på forumet o en i den vanliga världen! Lite olika samtalsämnen! Är bara här jag pratar om a-friheten - just nu i alla fall...
Hursomhelst hoppas att kommande natt blir bättre med sömnen, det brukar vara typ varannan natt ok o varannan natt dåligt med sömn...
Vet att jag behöver komma igång mer fysiskt så det måste bli ett mål nu!!! Åtminstone promenader...
Hoppas du/ni alla har haft en fin dag o att kvällen också blir bra!
Stor kram från mig 🤗

@majsan_nu trevligt att få umgås lite med nära och kära. Du kanske hade mycket tankar inom dig inför dagens aktivitet som gjorde inte gjorde sömnen så bra. Hoppas det blir bättre i natt. För mig är fysisk aktivitet A och O för mitt mående, det ger måbra hormoner och lugn.

Ha en finkväll💕🌷

@vår2022 Ja, det blev en fin dag trots att vi inte kunde hälsa på anhörig på säbo. Vi blev avrådda att komma dit pga corona, många på boendet är sjuka. Det gav oss tid till att umgås o fixa i lägenheten som anhörig har kvar.
Och i natt har jag sovit många timmar i sträck, vaknade strax före 8 av mig själv! Så härligt att känna sig lite piggare 👍
Ha en fin dag, det önskar jag dig o alla forumvänner 🥰 Och även mig själv!
Kram 🤗

@majsan_nu Grattis till en bra sömn i natt! Det verkar som att du börjar hantera oron på ett annat sätt, fortsätt så.

Ha en fin söndag, kanske en lite promenad?😉