Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

... då måste hon bara byta namn alltså. Kan inte forsränna med Stockholms Lokaltrafik heller, det går ju inte.
;)

LenaNyman

Bara nu inte Selma råkar hamna i ugnen av misstag så är ju dagen öppen för allt möjliga tokiga alkoholfria infall. Det är SÅ jag ska se det! Skönt med ett och annat Heureka ibland.
:D

Stingo

...utan A, så du inte behöver missa det där med skamlös sex och god mat.

steglitsan

Aaah ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR Morlans lista, exakt så är det ju. Den blir en keeper i ninnesbanken!

Hade förmånen att lyssna ett föredrag av Renata Chlumska för ett tag sedan som bland annat var första svenska kvinnan att bestiga mount Everest. Det slår mig att det inte skiljer sig så vansinnigt mycket att förbereda en sån expedition från att anta utmaningen om ett nyktert liv. Så Himalaya borde vi kunna bocka av relativt lätt ;). Forsränning är jag för feg för men Kickboxning! Jag är GAME!

LenaNyman

Var det Calleqwerty som angav i procent hur länge han varit nykter eller vem var det? Hursomhelst blir en månad en tolftedel av ett år och det är ju drygt åtta procent. Bah, låter som en endaste ynka liten måsskit på hela stora Klagomuren men det behöver jag inte bry mig om. 31 dagar är 31 dagar. Mina inre organ, föreställer jag mig, är själaglada. Och Lucas. Och Selma. Och jag.

Nån dag eller kväll här framöver vet jag att jag på allvar kommer att leka med tanken på en fylla. För att se. Testa. Jag har aldrig gått in i en längre tids avhållsamhet med den här inställningen jag har den här gången; att jag vill förändra mitt dryckesmönster för livet. Hur det kommer att se ut vet jag inte och just nu är jag inte intresserad av vare sig att testa på alkohol igen eller att skriva nåt kontrakt inför framtiden. Det är bara jag, här och nu. Förut har jag alltid återvänt till samma slags drickande.

Bara en sån sak som att boka tid på vårdcentralen... Det hade jag ingen lust med alls för en månad sen. Eftersom jag skämdes över min alkoholkonsumtion och oavsett vilken krämpa jag hade så skulle jag då tusiken inte konsultera nån läkare eftersom det var rätt åt mig, jag hade inte förtjänat nån som helst kontakt med sjukvården. Den känslan börjar sakta men säkert släppa nu. You gotta earn your right lixom...

Men inte ett skit syns på vågen! Inte ETT ENDASTE nåt! Herregud, jag har ju avstått från massor av kalorier! Under en hel månad!

Men jo, ja, jag vet. Det är ju bara alkoholkalorier jag avstått från. Inte dom andra... Fast skit i det nu. I dag är jag inne på 31:a dagen och det, mina vänner, det är en sjättedel av ett halvår det!

Stingo

Grattis, Lena. Vi har nog mycket liknande tänk kring det här. Men hela vägen tillbaka till det gamla skall vi nog aldrig mer, eller hur.

PP

Är verkligen urbra! Känner igen räknandet både i dagar och procent ;-) Stängde själv 2013 med i bästa fall 20% nyktra dagar. Anledningen att det trots allt blev så många var att jag inte drack efter den 10:e november. Annars hade det tyvärr bara handlat om strödagar.

Tycker du gör helt rätt i att använda dig av ett brutet räkenskapsår. Då har du fortfarande chansen att få över 50%

Lycka till!

//PP

Ebba

Fatta organen en sådan fridöjdefull månad för de fina små. Du får mig att le med dina sprudlande ord. En sann ordkonstnär tror jag bestämt.

Tack för positiv energi.

Kram Ebba

Härligt jobbat Lenan! Fantastic liksom! :-D

Du, jag gick inte ner ett gram heller. Kompenserade nog både omedvetet och medvetet med mat och godis och alkoholfri dricka... Men heller det - med tanke på alternativet. Allt har sin tid, eller hur ;-)

K R A M

steglitsan

Åt helsike med grammen! Grattis till en helt fantastisk prestation. Kanske läge att läsa ditt första inlägg igen och se vilken fantastisk förändring du gjort! En månad när sjutton var du vit en hel månad sist?

LenaNyman

... alla glada och uppmuntrande tillrop! Blir så smältvarm i magen när jag läser det ni skrivit!

(Ebb, jag har läst varje inlägg i din blogg och säger "pip", fast här inne i stället.)

Tisdagskram till er alla.

/L

LenaNyman

... ilska. Alla dessa utbrott håller på att äta upp mig inifrån och ut och sen in igen. Det är så småsmåsmå struntsmå bagateller som kan bana vägen för ett utbrott och när utbrottet sker blir jag en arg och förtvivlad liten flicka som stampar, skriker, river och slår (när jag väl är hemma - aldrig utanför hemmet). Om jag skulle låta alla saker jag slagit eller slitit sönder här hemma paradera på gräsmattan så skulle någon tiggare bara kunna slå upp fyra väggar och ett tak och flytta in i ett fullt möblerat hus.

Ilskan är på stand-by, känns det som, mest hela tiden och två gånger i månaden blir det extra jävligt. Då borde jag inte ens kliva upp om morgnarna. Dagen är liksom körd.

För en tid sen var jag i kontakt med psyket för att få hjälp med det här. Testade olika mediciner tills en överläkare med sin "fingertoppskänsla" bestämde att det var adhd jag led av. Åt Concerta ett tag och var så angelägen om att dom skulle hjälpa att jag inbillade med att det var det dom faktiskt gjorde. Men. Kroppen blev enormt stressad av det här preparatet och jag åkte upp i blodtryck, fick stickningar i bröstet och dessutom kunde jag inte förlika mig med dom här urinproven man skulle lämna för att visa att man var ren för övrigt. Jag fick nog den gången jag alldeles glömt bort att jag hämtat ut medicinen och i stället ringde psyket för att få nytt recept. "Men du har kanske tagit nån extra", säger receptionisten till slut när jag försöker förstå hur dom tycker att jag borde ha tabletter kvar hemma. Då la jag ner allt vad Concerta hette, insomningstabletterna likaså och p-pillren. Det där var en sån satans sak att säga att jag beslutade mig för att inte mer ha med psykvården att göra. Men så skönt det skulle vara att bara ta en tablett och så vips! är ilskan väck. Som att bli av med hösnuva, bara sådär...

LenaNyman

Jodå, dom låg snyggt och prydligt i sin burk som rullat in under nattduksbordet. Har kvar den än. Oöppnad.

Det är som just nu. Just nu är jag hemma och skulle kunna sätta upp mina nyinköpta höstgardiner i vardagsrummet. Men ilskan lurar och händer bara minsta lilla jag inte räknat med (eller nåt jag faktiskt räknat med) vet jag att strykjärnet som nu fungerar likväl skulle kunna bli ett dysfunktionellt fungerande strykjärn under dagen. Gardinerna skulle kunna paja, för det har gardiner i det här hushållet gjort förr, jag skulle kunna få nya klösmärken på låren eftersom jag tenderar att köra in naglarna på mig själv för att kanske rädda nån annan pryl i stället... Ja, så ser det ut.

Ebba

Märkligt att ha en blogg ska jag säga dig. Har ju ingen aning om nån ser vad jag "gör" där och det passar mig - känslan av att ingen-hela världen-någon ser <3

Pip-Pip

LenaNyman

... hur du får till alla foton? Dom är ju "retuscherade" också, många av dom. Har dom nåt bildredigeringsprogram där på Slottet som Stjärnorna får förfoga över?
;)

Ebba

Där har du svaret Lena, jag har så lite att göra mycket oro och snus :) Jag ritar river och gör bilder. Dator får man låna men det behövs ej.

LenaNyman

Nåt om hur länge? Hur är "hälsostatus"? Känns det hållbart att fortsätta hemma, och med Nisse? Jag bara TÅL INTE härskartekniker, så förstår att det inte känns optimalt precis. Men jag tycker du är vacker. Ja, det gör jag. Fortfarande. Alltid. Vill dig liksom väl, Ebb.

Puss på pannan, SMACK!
:)

/L