Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

steglitsan

Känner igen mig så mycket i det du skriver. Bra att du sätter ner foten för dig själv, DU förtjänar den bästa versionen av dig själv. Ingen annan och inget jobb.

Hej då från floskelsprutan :)

Meredith11

<3

Fast floskler sagda med omtanke är väl knappt några floskler...
Sen kan ju rent allmänt en persons dyra visdom betraktas som en floskel i ett helt annat sammanhang

LenaNyman

... och sedan försvinner för att vi inte klarar nykterheten - jag önskar att vi ändå höll oss kvar och skrev. Håller vi oss undan för att vi skäms så ... äh, det känns bara som fel anledning. Som nån slags egenhändig straffkommendering ut ur gemenskapen. Så hang in there, alla vi.

Och storkram till oss.

LenaNyman

... som jag försöker komma undan. I natt var jag ute i skogen med Selma och plötsligt får jag syn på en flock vargar. Jag börjar springa mot en övernattningsstuga men benen är tunga och det går oändligt långsamt. När jag till slut kommer innanför dörren går den inte att låsa. I nästa dröm står jag med mitt ben i nån slags ho där vargarna precis blivit utfodrade. Jag är livrädd eftersom jag hör hur dom tuggar och sliter isär köttstycken med vassa tänder.

Ebba

det föll några varma tårar.
Det är fan helt jävla otroligt att det finns för mig en okänd människa där ute som är så snäll emot mig, liksom SER mig och sänder sin gamla favoritlåt till just mig just när jag behöver det. Har hört den låten förut, i den lilla ETTAN men hörde inte texten då. Texten är 'till det som är vackert' tycker jag.

Hur mår du?

har man sagt A får man säga B. Vad är det för låt, vad heter den och vilken artist??
Ha de bra
Fenix

Har drömt vilddjurs drömmar också under många många år. Jag springer i skogen. Det är farligt, jag är rädd, men tänker att jag ska klara mig. Plötsligt kommer vilddjur, typ björnar eller vargar eller typ Sagan om ringens hyenor/vargar som orcherna rider på. Trots att jag försöker springa eller gömma mig, så hinner det alltid, alltid upp mig. Jag kommer aldrig undan. Denna dröm varvades med att jag är ensam i ett stort hus. Det ser fint ut först, men blir till slut ett helt märkligt virrvarr av dörrar och konstiga rum. Jag är jagad, försöker gömma mig, men det går aldrig.

Men dessa drömmar är nu borta. Jag blev av med ett stort problem i livet och lyckades klara av det. Kan inte förklara närmare här, mer än att "jag vann" i verkligheten. Då försvann också drömmarna.

steglitsan

LN! Har du lyssnat på Stil ännu? Själv har jag haft möjlighet att beta av ett par avsnitt till så dessa kan jag rekommendera:
Avsnittet om Albert Camus
Avsnittet om Hotell Rydberg
Avsnittet om Vanity Fair
Avsnittet om preppy

Det var det hele <3

LenaNyman

Nu är det 18 oktober. En vit månad är alltså avverkad. Och precis just i dag kommer suget. Jag är alldeles kollrig. Kollar klockan, Systemet har öppet massor av härliga timmar till, det är lördag, vi är lediga, köpa oxfilé på affären kanske å badskum tills i kväll; nu jävlar är det vilda västern i både knopp och kropp. Men för fan, hur kan det här komma sig? Tycker dom här veckorna lunkat på rätt bra. Det har mer handlat om att inte ta till alkohol i när jag varit ensam och mörkrädd. Men i dag däremot..! I dag vill jag vara bubblig och spritspirituell, promillebusig och skön på alla sätt och vis. Ha skamlös sex för att sen vispa till en rödvinssås. Vad händer?

PP

Hallo Lena

Kom att tänka på en lista som Morla skrev i början av året. Hon är för övrigt tillbaka nu i en ny tråd som Idamia (Välkommen tilbaka till dig!). Hennes tråd hette "Jag dör snart" Lite märkligt eller hur?

Alla är vi olika men det finns ett och annat vi har gemensamt, eller hur? Här kommer en lista som Morla skrev i sin tråd. Enligt den skulle du idag vara på punkt 4?!

Vad gör man då? Jo, då försöker jag påpeka att det faktiskt ligger en hel del sanning i listan. Ta med det i åtanke under dagen ;-)

Morlas Lista:

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag försökt lägga av med detta vansinne som alkohol är för mig. Jag har gått igenom faserna 1) Nu måste jag sluta!
2) Åh, vad skönt att vara nykter! Det finns bara fördelar.
3) Fan vad trött jag är. Jag orkar ju ingenting. Nykter är jag iaf, Jippi!!
4) Tralalala, har jag verkligen alkoholproblem? Om jag bara dricker när det är fest är det nog ok.
5) Fest! Jag dricker lite måttligt och allt är perfekt.Ingen bakfylla, ingen ångest och inga dumheter gjorda.
6) Några dagar efter att jag bevisat för mig själv att jag KAN dricka normalt så slutar det med en blåfylla. Vrålångest, SKAM och cirkusen är igång igen.

Ät gott, ha skamlös sex, men skippa drickat!

//PP

LenaNyman

Det är PRECIS så som ni säger, Villmåbra & PP! Jag känner mig happy och det skulle vara hur härligt som helst att dricka i dag för i dag skulle jag dricka av bara "rätt" anledningar. Som folk gör på film och som vanligt folk gör hemma på helgerna. Fatta vad härligt att stega in på Bolaget med nyvunnen självaktning, greppa några väl valda flaskor, komma hem efter mat&dryck-inköp och ... just det, ja ... komma in i supandet igen... Tänkte inte på det. Ja, jösses.

PP, underbar lista du lyckades gräva upp från Morlas gamla gömmor! Skrattade gott och igenkännande och yes, nog är jag allt på fjärde punkten.

Frågade precis Lucas vad han skulle tycka om att jag INTE besökte Systembolaget i dag. "Ja, det skulle kännas lugnt, skönt och fridfullt", sa han och tillade "och förståndigt". Bara sådär, liksom. Inget fördömande, ingen press, ingen lobbyaktivitet, ingen påverkan, inte nåt passivt-aggressivt trams. Bara ärliga lugna blå ögon som möter mina och säger så.

Tack kära Villmåbra och tack kära PP. Och tack kära Lucas. Ni är bara bäst i dag. Nu ska jag gå och köra igång en tvättmaskin. 40 grader. Lämplig temperatur.
;)

/Lättad Lena

Nähä du Lena. Pröva och gör allt du listar - men nykter. Du klarar denna prövning också. Tänk istället på hur jävla dåligt du kommer att må imorgon bitti. Ångesten som river i magen... Nä du kära vännen - det kommer inte att vara värt det. Ta fram alla verktyg du har och kämpa! Jag ska vara med dig hela dagen.

När du orkar sedan - analysera gärna varför suget kom just nu. Det kommer hjälpa dig nästa gång. Att klara av dagen kommer också att stärka dig.

Förlåt att jag låter så jävla präktig...

Min varmaste kram till dig Lena <3

LenaNyman

... har inte lyssnat än. Det blir inte i dag heller, känner mig alldeles för spattig. Kan inte du och jag dra iväg och vandra över Himalaya eller testa kickboxning eller forsränning eller ... ja, som sagt, känner mig alldeles spattig i dag. Huvudlös. Kram så länge.