Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

Jag och Selma kom just in efter en längre promenad än vanligt. Det är konstigt; tidigare har jag stressat runt med henne i kopplet, otålig och med tankarna på att bara få den här jädra rastningen överstökad någon gång. I dag gick vi, nej strosade vi, vägen fram och bara njöt. Mötte en och annan och hälsade leende. Microlycka i storformat, eller om det blir tvärtom.

Det är vitalt att jag är här och nu. Så fort tankarna tar mig till checklistan över vad som MÅSTE GÖRAS - och jag samtidigt har minsta lilla tendens att stressa upp mig, vilket nästan alltid sker - så reagerar jag med stor irritation. Och när irritationen vräker ner sin tunga röv så flyr här och nu.

Och Lucas kommer hem redan i kväll! Dom blir klara tidigare så nu kan jag i lugn och ro hänga upp dagen i att laga till något gott och se söt ut när jag hälsar honom välkommen hem igen.

I dag är livet hoppfullt och gott.

LenaNyman

Vräker i mig kaffe. Bälgar i mig, hinkar i mig. Nu har jag bryggt en stor kanna och hällt ner i termosen. Men det sägs att kaffe minskar risken för Alzheimers så jag dricker med välbehag samtidigt som tankarna går till salig mormor som tydligen inte drack tillräckligt.

Att vakna på morgonen. Det är så många morgnar jag svurit åt deras tillblivelse och uppsegling. Avskytt att stå face to face med ännu en dag. Så många eftermiddagar jag fräst åt trafiken för att den gått för långsamt; "Fattar ni idioter inte att jag har bråttom hem så jag får försvinna in i dimman någon jävla gång!"

I morse när jag bäddade tänkte jag på vilket fantastiskt gömställe jag kom på för flaskor, tetror, burkar och boxar. Jag stoppade dom helt sonika in under den tjocka bäddmadrassen - på min sida, förstås - och ingen kunde ens ana sig till var jag begravt min skattkista. Det var bara jag som hade kartan.
I morse när jag bäddade tittade jag på vår säng och tyckte den var så ren och oskuldsfull och inte längre nertyngd av smutsiga laster.

Asiatiskt i kväll, kanske?

steglitsan

Unna dig kaffe. Bara köööör säger jag. Så länge det inte gör dålig så är det väl fantastiskt att du har det. Funderade på att sluta snusa nyligen men så tänkte jag, fuck it. Jag feströker inte längre sen i april och dricker uppenbarligen inte så låt mig åtminstone få ha mitt snus.

Funderade på en grej; låt säga att jag skulle dricka och få minnesluckor var och varannan dag/helg och röka då. Alltså jag rökte bara vid de tillfällena jag inte minns det. Skulle jag bli beroende då?

LenaNyman

Alla gånger jag druckit och tappat minnet borde ju egentligen inte ha "hänt", eftersom jag för mitt liv inte kan komma ihåg att det skedde. Är jag beroende då?

Hehe, fick jag inte till det nu, så säg?

steglitsan

Jag kanske är trög, men jag undrar om man kan bli nikotinberoende om man bara röker när man har minnesluckor?

LenaNyman

Man kanske inte blir det psykologiskt (man har ju glömt). Kan man bli det fysiologiskt? Tja, händer det tillräckligt ofta så ja, kanske. Då vänjer sig ju kroppen vid nikotinet.

LenaNyman

... har kanske något ytterligare att tillföra. Jag röker nästan aldrig när jag festar, gillar inte känslan av att dra ner giftigheter i lungorna. Men rör mitt snus och du ligger farligt till.

LenaNyman

Tänker lägga riven parmesan på kycklingfiléer, linda dom med bacon och ugnssteka. Har inte bestämt om jag ska göra egen klyftpotatis eller om det blir ris. Och så blir det vitlöksbröd till. Å sallad.

Lyssnar just nu på Pharill Williams "Happy". Den gör mig på gott humör. Vad lagar du till i dag, SL? Eller äter du ute?

steglitsan

Idag blir jag serverad hemma hos föräldrarna. Annars hade det nog blivit någon form av take out. Men nästa vecka då jäklar ska jag äta regelbundet och hemmalaget. Wooohooo!

LenaNyman

Lena Nymans biografi landade förresten i brevlådan i går, så jag har börjat läsa. Tycker du ska klicka hem den bums.

Ebba

Lena Nymans biografi? BIOGRAFI då har hon inte skrivit den själv va? Då är det självbiografi ja så blir det ju nu när jag ser det svart på vitt. Har sett den där gulaktiga boken lite här och var, blir också lite sugen på att läsa den men om hon inte har skrivit den själv så känns det inte lika roligt. Fatta vad coolt om jag skulle läsa hennes självbiografi och det står "där i Borlänge var det kallt och ruggig och fruktansvärt ohundvänligt hotell, de enda som brydde sig var tre fulla slynglar i hotellets foajé. De stöttade mitt beslut att byta hotell till 100% och det ska de ha tack för än idag."

Har ni något boktips till just mig?
Det finns faktiskt bra böcker. Jag blev så arg på en bok en gång att jag tröck ner den i den lilla plastpåsen där man ska kasta skräp när man åker tåg. Det var en pocket. Är svag för pocket, de är som jag känner mig om jag vore en bok. Dessutom är de inte lika tunga att hålla i. Vissa böcker är så tunga. Att hålla i menar jag faktiskt.

Kram till er.