Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

... heller att han är så tokig, faktiskt.
;)

Har kört skytteltrafik mellan kylskåpet och tevesoffan i kväll (sååå sugen på nåt) och nu sista vändan sticker han fram huvudet bakom kylskåpsdörren: "Hänt nåt nytt?"
Det är skönt att vara tillsammans med nån som får en att skratta.

LenaNyman

Jag känner att jag gör det. Fokuserar väl mycket på antalet dagar jag varit nykter. Det har stört mig, det är ju inte där fokus ska ligga. Men så tänkte jag till och om i dag (dag 54, för övrigt). Jag är så himla färsk i min nykterhet än så skitsamma om jag hänger upp mig på dagantal för närvarande. Jag tillåter mig att göra det. Accepterar att jag gör det. Och med det låter jag mig nöja. Just nu.

eller dag 55 idag då. Bra gjort! Jag tycker du kan "unna" dej att räkna dagar om du vill. Jag tror alla gör det. Sen blir dagar till månader så småningom och efter ett år tappade jag lite räkningen. Nu stannar jag upp ibland och tänker på vad det är för datum och häromdan kom jag på att det råkade vara två år och fem månaders-dagen. För datumet då jag slutade, det glömmer jag nog aldrig. God fortsättnng önskar jag dej.

LenaNyman

Japp, jag är en riktig fem-femma i dag! Femme fatale? Ah, kanske om nåt halvår. ;)

Ja, jag "unnar" mig den här fixeringen så länge. Det fungerar ju. Man kan ju bli så osäker på sin resa, brydd. Och jag har väl tänkt lite på det där. Hur det beskrivs att man visserligen är nykter men ändå i alkisfasen. Och då har jag blivit rädd och känt att vafan, näe, jag gör nog inte det här på "rätt sätt", lika bra att skita i den här nykterheten, kommer ändå aldrig att funka. Men så hejdade jag mig! Tankar är banne mig kungsvägen till känslor och känslor är kungsvägen till beteenden. Så nu har jag bytt ut dom här tankarna om "fel väg" till tankar om "fungerande väg" och for now är det tillräckligt bra.

Två år och fem månader... Det är, ja, jösses, det låter som en hel livstid. Men med dagarna, veckorna och månaderna så kommer kanske en annan tidsuppfattning? Dom här första femtifem dagarna har känts som år. Långa år. Som ett barn som tycker att trekvart är en hel eftermiddag jämfört med en pensionär som tycker ett år går på trekvart.

Man får ha tålamod med sig själv, oavsett vilken process man befinner sig i.

God fortsättning önskar jag dig med!

/L

Ja så känns det när jag tänker tillbaka. Det är skönt att tiden med missbruket bleknar och känns helt overklig. Min identitet nu är en som inte dricker alkohol, helt naturligt. Men jag vet ändå var jag kommer ifrån, det får jag aldrig glömma. Får aldrig bagatellisera.

LenaNyman

Hah! Hade en sån här nasty gulvitaktig beläggning på tungan förut som jag brukade ta bort med en tungskrapa. Helt borta nu! Ja, var precis och borstade tänderna så det är därför jag uttalar mig med sån entusiastisk visshet.

Och det var allt för i kväll, folks. Nattinatti.

Ebba

Såååg DU henne hos Skavlan och har du isof någon tanke eller kommentar kring Sia hos Skavlan?

Puss!

Ebba

Grattis till åtta veckor du får VITA och fräscht krispiga tulpaner med en gulorange mitt i som symboliserar solsken, av mig.

I blomsteraffären jag jobbade i var det mitt jobb att gå in i ett mörkt och fuktigt kylrum och plocka ihop buketter av tulpaner från våran egen lilla odling i det mörka rummet. De var extra dyra. En gång kom en döv man in i butiken. Log och räckte mig en lapp: "Extra fin bukett 150 kronor bröllopsdag." Jag blandade rosor med liljor och stoppade i extra blommor - det gjorde jag alltid till de som förtjänade det. Tyst makt.

steglitsan

Grattis Nyman, fy fan vad du är bra. Och du Ebba, en sån jävla stjärna du var med den döva mannen. <3

LenaNyman

Tack för gratulationer och vackra tulpaner. :)

Ja, Ebb, jag tänker om Sia att hon är en varm, älskvärd bris med ett smittande generöst skratt och en skön energi. En härlig motvikt till dom uppmärksamhetskåta egotrippade pretton som också frekventerar hennes bransch. Och så lärde jag mig att det inte är hon i videon och att videon berör mig illa medan låten är sorgligt vacker. Typ.

Varje helg har jag lust att bjuda in till ett jävla gött party och varje helg låter jag bli för jag vet att jag aldrig i livet skulle ha nån lust att dansa nykter. Varje helg kostar det på extra mycket att hålla sig på banan, varje helg blir anspänningen extra hög. Varje helg får jag påminna mig själv om varför jag tagit detta för närvarande-beslut och att det inte är det minsta konstigt att jag stöter på inre patrull from time to time.

Allt är precis som det ska vara.

Stingo

Det jag tog hem från Akvariets långa text, i veckan, var att vi behöver lära oss att dansa nyktra.

LenaNyman

Det blir ju olidligt annars. Lätt att frestas att falla. Man kan få offertankar. Hugaligen. Förresten, jag behöver inte börja med att rocka loss nykter på matbordet. Grejen är ju att jag stängt av alldeles. Strypt allt kul, helt enkelt för att jag inte litar på att kunna behålla dels nykterheten i sig, men dels för att jag inte litar på att kunna behålla lusten till nykterheten.

Jeans

Kommer du aldrig dansa igen Lena? Jag vill inte heller dansa nykter, men jag vill dansa. Jag skyller alkoholen på dansen vad det verkar ;) du är en källa till inspiration hur som helst!
Jeans