Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

Och jag är nöjd med mitt beslut att inte snöa in på antal dagar. Jag satte spännband runt livet med det fokuset och för varje nykter vecka ökade anspänningen i katapulten. Nu kan det förstås vara på det viset att jag lurar mig själv med detta resonemang - vad vet man, egentligen? Men so far, so good. Kanske gäller det också att bryta upp lite nygammal mark. Igår träffade jag en fin vän som jag inte sett på evigheter. Vi har, så att säga, inte delat samma helgintresse. Men så nyktert och trevligt och tokskrattigt vi hade, och timmarna bara flög iväg. Skönt. Gott. Underbart.

Ha en riktigt fridfull tredje advent, alla.
:)

/L

Pontus

Hej Lena. Jag tänker exakt samma som dig. Dom tidigare gångerna har jag räknat dagar, inte med flit men ändå inom mig. Som gjort att jag känt mer stress på något sätt. Den här gången gav jag fan på att tänka på dagarna. Jag har bara en nykter vecka bakom mig så nog vet jag hur många dagar hittills:) men tänker försöka stänga av det. Vill leva här och nu och inte längta till mitt första nyktra xx. . Nånting. Är nog bra att försöka låta bli:)

steglitsan

Så härligt Nyman! De där stunderna kan man leva på länge. Tänk vilken större behållning och energi man får av de träffarna. I jämförelse med "en blöt kväll i goda vänners lag". Jag bli så för-e-bannat glad för din skull eftersom jag vet hur förbaskat viktiga de där stunderna som en påminnelse av vad livet har att erbjuda utan a.

Happy Advent finaste L. Började just undra var du tagit vägen ;)

att se dig på banan Lena! Själv har jag jag ro i sinnet i alla fall idag, och lägger mig nykter för att vakna nykter. Tänker inte heller räkna dagar utan tugga i mig en åt gången.

LenaNyman

"Alkoholisten sitter inte i törsten, smaken eller vanan, det sitter i tänket till varför just jag ska tillåta mig att bli påverkad just nu av något där jag tappar kontrollen gång på gång."

Slog an en sträng. Så har jag ju tänkt massor av gånger om massor av saker. Anledningen till. Och den flodfåra som uppstått efter dessa massor av samma slags tankar. Till slut törs man nog inte andas ett andetag utan alkohol. Bli beskuren mer och mer, flodfåran gräver sig djupare och översvämmas...

Nej, Stingo, vem säger väl att man måste räkna dagar? Jag ville inte göra det alls förra vevan. Men hur det nu än var så började jag med det. Ju krampaktigare min nykterhet kändes, desto krampaktigare blev räknandet. Naturligtvis hade det ingenting med att räkna dagar att göra, den "sysselsättningen" var mer ett symptom på att nåt inte var som det skulle. Och det som inte var som det skulle var min upptäckt att livet inte blev enkelt och gott i den utsträckning jag hade förväntat mig. Det krävs mer för att tillaga en bouillabaisse, liksom...

SL. Blir alltid på så gott humör när jag hör av dig. Pusspuss!

Pontus & Fenix; ja, vi kör på ickeräknande och så får vi utvärdera vad vi gjort i stället. För min del handlar drickande förstås om att ha kul, träffa folk och festa till. Men drickandet har en annan funktion också och den är att trösta och lindra. Finns mycket att säga om det där, men hinner inte skriva mer just nu.

/L

där Nyman, ligger inte direkt på morgonen och ser fram emot att få dricka så fort som möjligt. Snarare att slippa dricka alls. Men så slår klockan17... Intressant att reflektera över.
Kram

Stingo

Det var en ganska så helig princip för mig. Oftast blev starten klart senare än så, också på veckosluten, men ibland kunde jag nog snegla på klockan sådär vid 11-snåret...

steglitsan

God Jul Nyman!

Hoppas du fått en fin helg och att magen är sprängfylld av gotte och att Tomten fick info om att du varit extra snäll i år.

Miss you!

LenaNyman

Ska bara berätta att jag druckit massivt flera dagar i följd. Puss på er!

Meredith11

Vad vi är i otakt Lena. Må så bra som möjligt, kram

Cleaver

Hej Lena! Bara att ta nya tag! Du är en av mina forum-hjältar...Tänker på dig! Kram

steglitsan

När du är redo att komma tillbaka hit så finns jag här och väntar på dig Nyman. Dessutom behöver jag lite boktips. Hoppas få sig dig här snart igen. Ta hand om dig tills dess <3

LenaNyman

Upptäcker jag mer och mer. Jag är så galet liten och ängslig. Faktiskt är det på det viset för mig att när en människa lämnar rummet där jag är så står jag knappt ut. Därav drar jag slutsatsen att när det den gången i mitt liv var bra några dagar så vill jag hela tiden tillbaka till det. Jag vill hela tiden ha min mamma nära som sjunger vaggvisor för mig. Det var något som gick fel den gången jag skulle ta mina första steg.

Jag försöker hela tiden trösta mig på substitut efter det.

Stor kram alla, SL, återkommer om några fina boktips. ♥