God morgon alla ☕️
Ytterligare en solig dag ☀️ Ska passa på att plantera om lite 🌱 och så ska min cykel få sig en service.

Gårdagen landade i två glas bubbel på balkongen som jag lika gärna kunde varit utan i ärlighetens namn - men det var gott utan att jag ville ha mer 🙏🏼

@Påvägmothälsa Guppa på du jag fortsätter att vara avis på guppandet 😂 Bra jobbat med måttligheten.

Nu.. en kopp till i sängen ☕️
🩵

Påvägmothälsa: Jag är precis som Carisie avis på guppandet. Mysigt med sjöluft och båt.

Carasie: Fantastiskt med två glas och att du sen inte ville ha mer.

Var på middag igår och vi satt ute hela kvällen. Dessa underbara sommarkvällar! Blev planerade enheter, så det känns bra idag. Ska njuta av sommarvädret idag!

@Carisie Det där med kaffe på sängen är en underbar vana tycker jag! Känslan att inte vilja ha mer är så väldigt bra. Tror att den växer sig starkare av avhållsamhet 😋 Ha en skön ledig dag. Jag unnar mig en dag utan enheter idag också.

Hej på er alla!
Inte skrivit på länge, då jag inte "skött mig" så bra. Deadlines på jobbet och mycket på hemmaplan skapar den där "unna mig ett glas vin"- känslan.
Jag har inte hållit min budget, men inte heller gått över 5 enheter vid något tillfälle. Så någon sorts spärr verkar det finnas. @Påvägmothälsa: Hur kallt var det i vattnet? Jag badar inte om det är mindre än 22 grader :-)

God kväll i stugan 🏠
@Påvägmothälsa
Haha... badat? Är du klok? 🥶 Jag badade förvisso i januari - fast på Gili Trawangan - min temp i vattnet! Efter att bott i Sydostasien under flera år så KAN jag inte bada i Sverige längre om det inte är 30 grader varmt. 🛁 🪴

@Solana Hej igen ☀️ Nån sorts spärr är väl superbra!!!! Istället för att skriva att du fullkomligt ramlat ner i kvicksand? ☺️ Gläds åt även de små framgångarna ⭐️ Heja dig!

@prinsessa Okej du är fan tokig du med 😂😂😂😂 Bada? Uff! 😉 Exemplariskt? Beskriv det... och normal 😅 Andra människors normer. Vi måste utgå från oss själva och vad som är förbättring för oss. Lyfta oss själva ut vår egen gegga istället för att känna oss nedslagna över att vi inte är exemplariska eller normala. Hade vi varit det hade vi väl inte varit här?

(Allt skriver med ett leende i mungipan)
Ha en fantastisk kväll från hon som lägger sig med en nolla ikväll
🩵

@Carisie Sant! Exemplarisk har jag har aldrig varit, men visst tycker jag att det går framåt och är mer stabilt än tidigare. Det som är så skönt att bada och simningen är en mkt bra träningsform. Nu ska jag iväg på jobb, så det blir inget morgondopp, men ska fråga chefen om jag får jobba hemifrån i morgon så kan jag ta ett morgonbad i morgon.
Önskar er alla i kaffegänget en fin måndag! Jag dricker gott kaffe och ska strax iväg på jobb!

@prinsessa God morgon ☕️
Jag tycker du är duktig som håller dig från att balla ur - för det gör du väl? Jag tränade/tävlade i simning när jag var yngre men fick en ny gestapotränare som fick mig att hata simning & våta badkläder. Slutade simma helt och upptäckte senare "cocktaildykning" - som inte har ett vitten att göra med alkohol - utan är ett slanguttryck för att glida runt under ytan i vackra 🐠 🪸
Är no 1 badkruka i Sverige men ses sällan på land i tropiska länder 😂

Kaffe på balkongen med en bok före cykelfärd genom byn mot jobbet 🚴🏼‍♀️ (läs in tantcykel med korg, kjolskydd & ballongdäck). Håller vi nollan idag?
☀️

Hej bästa kaffevänner. En av de bästa sakerna med att vara här är att ingen är perfekt, och att vi hjälps åt ❤️ Jag har ingen bra dag idag, så jag håller detta inlägg kort och hoppas att ni fått en bra start på veckan.

@prinsessa Skönt att inte vara ensam :-)
@Carisie Jag är precis likadan, efter att ha bott i varmare land i många år. Jag badade i sverige senast 2018 och då var det 27 grader där vi klev i i en liten grund sjö :-)
@Påvägmot hälsa I morgon är en ny dag, den blir säkert bättre :-)

God morgon. Det är faktiskt en bättre dag idag, och det är svalt ute. Jag vädrar köket under frukosten och lyssnar på fåglarna. Jobbade hemifrån igår, var så trött och somnade på soffan under dagen. Det händer aldrig, men det var skönt. Igår blev det enheter, men inom min budget. Det var inte pga att jag mådde dåligt, utan det var bättre på kvällen. Idag unnar jag mig en dag utan. @Solana Fint att se dig här igen! @Carisie Hoppas att du får vara någonstans med fönster idag. @prinsessa Håller tummarna för morgondopp för dig idag!

God middag i stugan.. klampar in sist med väskan i högsta hugg på väg mot bunkern (tyvärr @påvägmothälsa) men är nog inne på att späka min arma lekamen med ett dopp @prinsessa. Är det så här varmt imorgon så åker jag nog bort till min närmsta sjö på järnhästen- herregud!

Gjorde världens kortaste och buttraste kvällsinventering igår i M/S Carisie. När jag läste inlägget i morse så garvade jag och konstaterade att om jag kände mig och läste så skulle jag sagt "hon är full" om mitt inlägg 😂😂😂😂😂😂😂😂

Det var jag dock inte.. bara arg & trött! Jag hatar verkligen när det kommer våldsamma patienter. Alltså inte att de viftar lite eller skriker... utan verkligen ska SLÅSS!!!

Nåväl... ska köpa en flaska gott kolsyrat vatten i pressbyrån på väg in på hospitalet. Snälla tjejer - håll tummarna för att jag har anständiga patienter idag 🥰

🩵

PS nollan är satt DS

Hej jag har överlevt 🥊 Kanske tandskydd också @vår2022 Nä allvarligt talat. Jag hade noll patient fram till kväll och då bara en liten övervakspatient som var ung & söt och som inte hade livshotande tillstånd. Så vi pratade & skrattade bara.

Nu ska jag hem & trampa genom duschen igen och sen pussa lite på gubben & sen möta John Blund och ge honom min tisdagsnolla 0️⃣

Hoppas alla haft en fin dag
🩵

Lååång dag. Många olika aktiviteter inklusive samla ihop tankarna under kvällen men nu måste jag sova. Nollan höll här också. Skönt. @Carisie Sov gott, skönt att du hade en bra dag. @prinsessa kul att vi tajmade varandra, dagen blev helt ok. Hoppas att det blev ett dopp 😊

Och så var det morgon igen. Det är så tydligt att sömnen blir bättre utan enheter. Börjar dagen hemma,ett digitalt möte och slutlig förberedelse för föreläsning imorgon. Sen ett besök på Hälsocentralen och in till jobbet. Jag blir lika nöjd varje gång jag inser att jag kan se till att jag flänger lite mindre under en dag, och som idag börja dagen hemma. Vi åt på kvarterskrogen igår. Min partner slutade sent och jag jobbade sent så det var mest praktiskt. Det kan också innebära frestelser men med hjälp av min partner motstod jag den. Jag satte uppe sen och "gjorde klart"dagens möten, mm. Liksom så många andra har jag en väldigt späckad maj månad, jag arbetar hårt med att hålla balans och prioritera. Att inte konsumera enheter hjälper med det också. Köksdörren är öppen och sval luft strömmar in,fåglarna sjunger och vattnet från regnvattentunnan igår gör att trädgården ser fin ut. Önskar er andra en stillsam och bra start på dagen. Tack för att ni finns.