God morgon alla ☕️ Min lediga dag och jag skulle ut i solen ☁️ WTF?! Ingen sol 😱 Snarare hänger ett regn i luften ☔️ Sååååå typiskt! Jag får väl vara nyttig istället då. 1h promenad & hämta paket 30 + 30 min och det är bara ett litet paket. Borsthuvuden till eltandborsten 🦷. Läsa lite i min bok ska jag göra och kanske planera lite middag?

@påvögmothälsa Alltså. Så... lugn du "låter" i ditt inlägg. Alltså på ett bra sätt ☺️ Skönt att du vaknade pigg & inte bakis idag. Fint att du har en stöttande partner också 🥰

Ha en fin dag allihopa
🩵

Hej alla i mysiga Kaffestugan. Har inte läst ikapp allt men minns jag tyckte om er grupp. Den var trivsam o lättsam på något vis. Inte varit aktiv i mitt skrivande. Vet att jag undviker det när jag känner mig dålig o inte orkar kämpa o prestera nyktra dagar i rad. Men försöker finna glädjeämnen i vardagen, för de finns ju. Önskar er alla en bra dag🍀

God morgon alla ☕️ ☕️ Skiftar över till dagpass med dubbel espresso.

Dags att kliva ur bingen & sätta nollan för dagen. Det har varit lika naturligt som att borsta tänderna 🦷. Fast jag glömde det härom morgonen och stirrade då misstroget i kalendern & upptäckte att det fattades en dag 😂 📆

Idag när jag ska jobba skiner solen såklart 🙄 Hoppas alla får en fin dag.
🩵

Hejsan i Kaffestugan! Nu är det dags för starka doningar så man kanske piggnar till en aning var tanken för en stund sedan här vid köksbordet. Det var inte alkohol i olika enheter som man suktade efter och tänkte på faktiskt. Nej, bara något så enkelt och vanligt som lite nykokt kaffe. Tänk, så det kan bli alltså när man har varit spiknykter i drygt sju månader på detta eminenta forum. Så har nu fyllt min termos med rejält starkt kaffe och sitter här och tar mig en kopp.
Ha det gott mina vänner!

God morgon i stugan ☕️
En snabb slurk vid köksbänken i morse & sen mot nya äventyr 🚇
Jag vet att ni andra har fredag medan jag har torsdag idag = ytterligare ett dagpass i bunkern imorgon.

Jag blev så himla avundsjuk när jag såg hur mysigt alla hade ute i solen igår (de som var lediga) medan jag hade regn på min lediga 😭 Japp - tänker tycka synd om mig själv nu. Såg dessutom att det ska regna på söndag då jag har en ledig dag igen. Jag som hoppades komma iväg till en sjö då och få sol på mina likbleka ben.

Nåväl - slut på vältrandet i självömkan - nu sätter jag nollan för dagen 0️⃣

Hoppas ni som har fredag får en härlig sådan
🩵

God morgon. Trött morgon här efter att undervisningsdagen som jag preppat för gick av stapeln igår. Det gick bra. Strax in till jobbet, två möten idag och mina låååånga "att göra" listor. Nå, en sak i taget men först mera kaffe. Öppnade precis dörren ut från köket, det är fortfarande friskt ute, och fåglarna kvittrar. Ganska ljuvligt. @Flarran Sju månader, det är ju verkligen en stor bedrift!! @Carisie Hoppas att dagen i bunkern blir okej!

@Påvägmothälsa Heja dig!!!! 💪🏼 Dagen i bunkern var synnerligen en "bra" dag - bortsett det faktum att det är just en bunker 🕳️

Imorgon ska en kollega med partner komma över på middag så jag handlade på alla instanser även bolaget och sen insåg jag att det var mycket att släpa på och då - inte en taxi i sikte! Så jag packade ihop allt så gott jag kunde och knallade till bussen.

-Där kom reflektionen. Jag tittade ner på roséflaskan som glittrade så vackert åt mig och sen fnissade jag högt. Ni vet ju hus snabbt en tanke tar sig genom huvudet. Jag tänkte: om det varit "the old days" skulle jag blivit jätteirriterad över att det inte fanns någon taxi. Sen hade jag satt mig på en bar & väntat in en taxi i nån timme eller två och då hade jag varit stressad över att komma hem sent så då hade jag tagit ett glas till ... stressat hem. Blivit sur över att rosévinet var varmt och istället tagit en varm öl (det går ju faktiskt). Sen hade jag efter 1-2 öl tagit rosévinet ur frysen och surat över att det ändå inte var kallt nog och druckit ett glas eller två med is i.. då är det ju utspätt så ett tredje.. innan maken kommer hem & då möter jag honom med ett glas och tilltugg. Sen var ju kursen för kvällen utstakad.

Allt detta far genom mitt huvud på mindre än några sekunder. Nu ligger jag utspilld i soffan som den svettiga packåsna jag varit. Fortfarande spik nykter och kommer så att förbli ikväll. Även imorgon väntar ett pass i bunkern.

Jag hoppas alla har en skön kväll där ni är
🩵

God (?) morgon ☕️
En espresso vid köksbänken. Mår illa. Magen krånglar. Dödstrött så jag vill grina. Hade jag inte vetat bättre hade jag sagt att jag är bakis. Men det slank inte ner en droppe alkohol mellan de här läpparna igår - så vad f*n är det då? Kanske helt enkelt att jag inte är utvilad. SKR kan säga vad de vill om de arbetstider jag rättat mig efter sedan 1989 man jag är sjukt mycket tröttare nu än vad jag någonsin varit. Det kan väl inte vara åldern? Jag SKA ju vara utvilad! Vi som ska ha gäster ikväll - känner redan nu att jag bara inte orkar. Jag hade tänkt ta ett glas bubblor eller två men bara tanken på att ev vakna och må som jag gör nu utan att druckit alkohol får mig att må ännu mer illa.

Så - färdiggnällt - nästa stopp bunkern.

Hoppas ni andra får en härlig dag i solen ☀️
🩵

Godmorgon alla i kaffestugan! Kikar in lite snabbt och säger hej innan det är dags för ett morgondopp. Haft en bra vecka, måttligt, och en båttur med en vän, mkt mysigt och batterierna blev laddade.

Carisie: Det lät inte som en rolig start på morgonen innan jobbet.

Natalia: Hur är det med dig och pappa?

Nu skapar vi en bra lördag!

@prinsessa Eller hur?! Skitliv! 😅😵‍💫
Jag tror det var en emotionell baksmälla efter alla känslostormar igår. Nu är jag på banan igen & har bjudit hem en kollega & kompis till så nu ska jag ta helg 🎈

🩵

Hej där i kaffestugan! Har nyktert suttit här i köket och funderat lite medans det har regnat en del i mitt kvarter alltså. Vädrat en stund och släppt in lite sval luft. Måste säga att det inte är så dumt med en kopp varmt kokkaffe och några pepparkakor ibland.
Ha en fortsatt fin lördag allihopa!

God morgon härliga regniga söndag 🌧️ Jag tror jag ger upp att få sol på denna bleka lekamen 😭😂 Bara att vänja sig vid sol & 28 grader när man ska jobba och 16 grader & regn när man är ledig. Idag ska jag göra inget som iofs innefattar en dammsugning, ett besök på vinden samt att ställa gästrummet iordning inför besök i några dagar. Eftersom PostNord fuckade upp några leveranser i förrgår så skulle jag behöva hämta paket för att kunna plantera också 🥲 Om regnet upphör så.

Idag sätter jag en nolla på mig 0️⃣

Ha en trevlig söndag
🩵

God morgon vackra måndagsmorgon. Helgen har flutit förbi med helgjobb, ledighet och bryggsegling och nu är det redan måndag igen. Jag har fortsatt att vara måttlig, men lite för många dagar. Idag unnar jag mig en dag utan enheter. Arbete idag, och ett möte. Sen hem och packa för att resa mot ett familjeevenemang efter jobbet imorgon. Hoppas @Carisie att du får lite sol idag och att du @prinsessa får bada. Det gjorde jag igår och det var ljuvligt. Nu skapar vi oss en bra måndag!@Flarran Jag vädrar också på morgonen och det är så skönt!

God morgon i solen ☀️
Nollan är satt för dagen - dagens reflektion med en mjuk känsla i magen att det är en vana att sätta en nolla och ett (ganska mjukt) undantag att registrera någon alkoholhaltig dryck. 57/9 känns som den alkoholfria leder va?

@Påvögmothälsa Solen får jag njuta av på bög till bunkern 🥀 I em/kväll ska det regna här. Såklart! 🙄 Men å den ljusa sidan har jag börjat räkna ner till semester 🤗 13 arbetspass kvar sen två veckors frihet 🗽

Hoppas alla får en fin måndag och en bra vecka.
🩵

@Påvägmothälsa Visst är det härligt med bad! Jag badade också igår och ska bada idag med. Badprinsessan och badpåvägmothälsan :-)

Carsie: Men oj! Heja dig! Nollancarsie :-) Förstår att du längtar till semestern. Det gör jag med. Ska vara lite ledig under nationaldagen och klämdagen därefter.

Önskar er alla en fin måndag!

Hallå i Kaffestugan! Måndag och en helt ny vecka. Har just kokat på en kanna med kaffe och kände mig lite som en rebell när jag enhetsfritt tog första slurken av morgonkaffet och kände att det var dags för lite svängiga tongångar och körde igång en rocklåt med Accept i spelaren och självklart föll valet på en låt som en gång komponerades av AC/DC och titeln är I'm A Rebel.
Ha det gott mina vänner!

@prinsessa Alltså... ska vi prata om det här?! 😭 Min dag...jag är ju så trött av mig och har solbrillor på morgonen. Fattade inte varför jag rynkade ihop hela nyllet som ett russin och såg dimmigt. Funderade ett tag på om jag fått en stroke - jag som har NOLL hypokondri. Kommer fram till tunnelbanan... alltså det är dimmigt nu. Kanske ölpustar från den stängda puben jag passerar... nä, kommer till jobbet trots dimman. Tar av solglasögonen. Kollar mig i spegeln. Nä vad fan är det. 🤔
Tar ut linserna... jodå satt respektive lins i fel öga. Äh- det är lugnt tänker jag för jag har ju extralinser i skåpet. Rotar & letar (i mitt superstrukurerade skåp med lådor i ordning och fack efter innehåll) - inga linser. Nähä.. jaja.. då får jag vara glasögonorm idag då tänker jag glatt. Har.lagt.mina.glasögon.på.byrån.hemma 😂😭
Jaja.. jag har fått gå och kisa och sett allmänt idiotisk ut hela dagen. Satt & rodnande med läkaren - det storlarmar och vi springer ut i korridoren - jag vänder mig till honom och frågar "Vart larmar det? Jag är tyvärr blind och ser inte varifrån larmet kommer" 😂

Anyways...min hett efterlängtade avlösare kommer kl 13 och säger "gå hem nu - gå ut i det vackra vädret. Det är 28 grader ute." Jag byter om - kommer ut - till första åskknallen och de tunga regndropparna ☔️🙄

Skulle hämta paket på vägen och fixa andra saker men jag tog mig bara hem idag. Städade och ställde iordning gästrummet. Sista touchen med handdukar, tofflor och minibar. Japp ni läste rätt. Det är så det är att vara gäst här. I dagens minibar ingår jordnötter, chips och fransk nougat. Sen har jag "bullat upp" med en liten "läskburk" med pizzolato, vitt & rött med tillhörande "rätt" kristallglas samt ett spetsglas och tre olika minifarkost med starkt. 😂😂😂 Lite kanske som en anorektiker tvingar andra att äta 🤔

Nu är min gäst på ingång & jag ska röja köket efter middag bestående av potatismos, köttbullar, gräddsås & lingon. Männen ska få ge sig ut på en liten löptur till återvinningen & till Bonden Bo som kommer till trakten med ägg & grönsaker ikväll 😋 Glada ägg & grönsaker gillas.

Hoppas ni har/får en skön kväll ☀️

🩵

God morgon alla 🥳
Idag har jag rätt linser i 👁️. Ser tom vad jag skriver 🧐 Hittade en del stavfel i gårdagens inlägg - skrattade gott när jag läste "minifarkost"?! HUR kan stavningskontrollen tycka att det är ett rimligt ord men inte "miniflaskor". AH-censur? 🙄😉😅

Ytterligare en dag i nollans tecken 0️⃣ Min gäst sover gott och jag ska strax gå upp och plocka ur diskmaskinen och ta en kaffe. Göra klart matlådan med pastasallad och sen är det jobb igen. Vi får se vad som kan hända i bunkern idag 😅

Hoppas ni får en fin dag utan fadäser av något slag
🩵