Linlun

Alla dessa försök, misslyckanden, löften om nykterhet som redan dagen efter brutits för alkoholdjävulen i min hjärna vunnit gång på gång. Rädslan för att söka hjälp och "skämma ut mig".
Men så kom dagen då jag satt där på beroendemottagning på inskrivning och får min första antabus. Dey är 7 dagar sen idag. Det är inte många dagar i andras ögon men för mig är det här helt enormt! Jag har inte varit nykter mer än en dag då och då (oftast efter att jag gjort nåt dumt och maken hotar med skilsmässa) på flera år! Trots vår fina fasad med fina jobb, hus och barn har jag suttit där hemma där ingen såg med mitt jävla vin. En vinare varje dag. Minst. Eller folköl i värsta fall om det inte fanns annat. Varje dag!!!
Men inte mer! :)

Linlun

Ja du har rätt. En dag i taget. Det är/kommer bli tufft vissa stunder men jag är så bestämd och motiverad att inget ska kunna komma emellan denna gång:)
Tack för dina ord ?

Allting börjar med småsteg..Ramlar man, så fundera på vad som gick bra och hur man ska göra för att klara vissa fallgropar..Det är ett beroende som finns i våra hjärnor..Men det går att överlista och lyckas..Styrkekram

Linlun

10 dagar nykter. Igår var det åter dags för antabus på mottagningen. Det har kommit attacker med sug från och till hela tiden men igår var det starka impulser som svepte igenom kroppen som vågor. Men dom försvann lika snabbt. Det är som att beroende-djävulen i hjärnan gör allt för att vinna med kraftfulla slag. Jag snabbförhandlade med mig själv om jag skulle försöka smussla undan tabletten ur vattnet när kuratorn tittade bort. Men det gjorde jag inte. Direkt efter jag svalt det skämdes jag för mig själv att jag ens tänkte tanken.
Fördelar med nykterheten hittills:
Sover såå mkt bättre
Är piggare
Inte samma vätskefyllda ansikte
Känner mig "vaken" i hjärnan på ett annat sätt.
Glad och stolt.

Det dåliga med nykterheten:
Rätt långtråkigt att inte ha sin "bästis " vid sin sida.
Saknar bedövningen från och till samtidigt som den äcklar mig.
Lite deppigt att veta att jag inte kan dricka som Normala nån gång mer.

Stark av dig. 10 nyktra dagar. Det var du som tog ett beslut att ta antabus. Du gjorde ett bra val. Om du fortsätter och kämpa så kommer sidovinsterna bli fler. ?

Linlun

Det här var nog den skönaste nyårsafton jag kan minnas! Avbokade gästerna för att minimera stress och alkoångest. Mös med familjen med god mat, fanta zero och film. Helt underbar känsla att slippa jaga alkohol och vakna upp bakis med en ny alkoholjaktsångest. Istället var jag på gymmet i ottan och har varit pigg och glad hela dagen.

Härligt att läsa om din kamp, styrka och framgångar! Jag hejar på dig och önskar fortsatt lycka till, i medgång som motgång. En dag i taget!