Lyckades hålla mig nykter nästan hela juli, men på midsommar small det till. Har druckit två gånger till efter i midsomras, har mått lika dåligt bägge gångerna. Jag blir såvbesvikrn på mig själv att jag inte kan stå emot alkoholen, när jag vet hur jäkla bra jag mår som nykter...
Aja.. En dag i taget

eyeshadow

Kämpa på!!!
har då något stöd utifrån? Familj? Vänner?
Ta beslut varje morgon vid kaffet: jag har tagit beslut om att vara nykter och drogfri hela dagen, och när du gå och lägger dig säger du till dig själv: jag har hållit mina beslut om att vara nykter och drogfri idag.
På så sätt växer du med att du håller vad du lovat dig själv :)

Lussan

Kan varmt rekommendera AA möten. jag går själv dit för att få en viss gemenskap och kunna prata ut om både skam, oro, ångest, sug o misstag... men även om det jag lyckats med. gör de du med...du kommer få feedback o stöttning eller bara ett öra som lyssnar.
det hjälper mig enormt i allafall <3

T88

Har stöd från familj p de vänner som vet om problemet! Har äntligen lyckats ta mig i väg på ett möte igår och det känns otroligt bra!
Är självklart på ännu en nykter vecka ;)

T88

Ser fram emot måndag och att jag håller mig nykter ännu en vecka!
Jag är väldigt tacksam för det här forumet. Försöker titta in ett par gånger i veckan!

Mattias

Innan när jag drack så låg jag ofta i soffan med ågren och ångest över helgens bravader på söndagarna.
Kallsvettades natten till måndag,
orolig sömn om någon alls.
När jag hade druckit sprit så kändes det som om det brändes i organen i kroppen.

Nu tredje söndagen som alkoholfri, mår toppen.
Sover som en gris och
är nästan jobbigt pigg på måndagar.
Min arbetskollega undrar vad som hänt.

Inte mått så bra på många år.:-)

T88 2 månader nykter på fredag, bra gjort..

answe77

Och till Mattias. Kunde inte låta bli att se igenkännande åt det du skrev. Den situationen har man ju varit med om några gånger. Skönt att slippa den. Eller hur? Undrar egentligen hur man kunde utsätta sig själv och andra för det där. Helt idiotiskt men omöjligt att förklara varför man gjorde det.

T88

Kilar in för att ge en update!
Är fortfarande nykter!
är glad för varje dag som jag vaknar upp, bestämmer mig för att inte dricka och sen tar mig an dagen. Det börjar närma sig tre månader helt nykter nu.

Mattias

Ingen ångest, inga skuldkänslor och desillusion på sig själv.
Själv har jag varit nykter 7 veckor.
Inte varit så vit på 20 år, (började som tonåring).
Börjat på crossfit och tänker mer på vad jag stoppar i mig.
Nu banne mig ska ölfläsket bort.
från toppiga öltuttar till uppkäftiga,
från ölmage till tvättbräda,
från fylla och ångestfyllda måndagar till en kåt tjur som ska ut på kosläpp.

Kämpa på T88 och ni andra..

T88

Kul att du skriver Mattias!
Nu är en ny vecka avklarad! Börjar sakta knappa in på 100 dagar nykter/drogfri. Ångrar inte en sekund :)