Ja, då har man varit nykter i tio månader. Om två månader är det ett år. Kan inte förstå vad fort tiden går.

Det händer då & då, att jag saknar mina blaskiga öl. Hade planer för någon timme sen, att inhandla några öl men gjorde dock inte det. Då har jag ju kastat iväg tio månaders hårt arbete. Jag har inte fått så mycket stöd ifrån syskonen, (vissa av dem). Uppriktigt sagt, så skiter jag blanka fan i det.

T.o.m. mina s.k. "vänner" har tagit avstånd från mig för att jag håller mig på det torra. En annan "kompis" skickade en bild till mig på en massa flaskor med whisky och en bag-in-box vin. Det där gjorde han enbart för att provocera. Riktigt dålig still av honom. Visst är världen full av fantastiska människor? Nej, verkligen inte. Jag saknar solidaritet som de flesta människor hade förr i tiden. När jag väl, träffar en som är empatisk och varm så blir jag väldigt rörd och tänker "det kanske finns hopp kvar."

Nog om det. Snart är det i alla fall ett år som nykter, och ingen ska förstöra det för mig.

Hoppas att ni därute i cyberrymden har klarat er väl.

Tag hand om er!

Det verkar som dina sk vänner är ganska så töntiga, barnsliga och omogna. Hade man varit en riktig vän hade man stöttat sin kompis i nykterheten. Bra att du varit fri från A i 10 månader. Starkt gjort. Det var bra att inte inhandla dessa blasköl för då hade du kanske spolat bort 10 månader av arbete som du skrev.

eyeshadow

Bra Jobbat :D
Det är mycket arbete att kasta bort för några öl som du säger. Fortsätt kämpa, nyktra vänner finns det gått om behöver inte dom som provocera dig, det är inga riktiga vänner när dom vet hur jobbigt du har det.

Är du med i AA/NA? Där har du en fin gemenskap och kan hitta fina vänner =)
Ha en bra dag
Kram

Wavzovski

Tack aeromagnus & eyeshadow!

Ja visst är det tråkigt när en del vänner gör så där? Jag vart riktigt upprörd när han skickade bilden. -"Radera den då", skrev han.

Har en vän som också är nykter alkoholist, och ''kompisen'' jävlades med honom så pass mycket att han fick honom att öppna spritflaskan igen. Efter det fick han börja om från början och bygga upp allt efter vad kompisen hade gjort. Både han och jag borde egentligen eliminera kontakten med honom.

Jag går på AA möte då och då. Nu var ju det ett tag sen jag var på mötet.

Tack för era svar!

All kraft och lycka till er!

Wavzovski

Det blir till att göra det, det finns ingen annan utväg. Han kommer ändå inte att sluta och får sina märkliga idéer ibland.