Jag figurerar mer och mer på den här sidan. Det är för att jag har respekt för er. Ni är värda och att ni alla är unika (på erat sätt).

Snart ett år som "avdankad nykter alkoholist jävel" som jag kallar mig själv med ett leende på läpparna. Jag tänker nämligen sluta snusa nu efter c:a femton år. Klarade jag av att sluta dricka (vilket jag aldrig trodde att jag skulle klara av), så kommer jag klara av att sluta med snusningen. Visserligen att munhålecancer är en relativt ovanlig cancerform så förekommer den.

Jag mår MYCKET bättre och känner mig klarare i huvudet och tänker bättre och klokare än vad jag gjorde när jag var apfull. Visst saknar jag känslan att vara salongsberusad ibland men den tanken är inte lika intensiv.

När man ser fulla tonåringar på stan som spyr ner trottoarer och bilar, gör ju så att man tänker till ännu mer ordentligt och håller avstånd från alkoholen. Självklart så hjälper jag till och ringer efter en taxi åt dem, eller att jag lånar deras mobil och ringer efter föräldrarna så får de hämta sina barn. Man vet ju inte längre vad som finns därute i samhället.

Jag hoppas att Ni mår bra och att ni klarar er att avstå från alkohol. En dag i sänder.

/Wavzovski