Asså ja e så trött på min egen röst, hör mej själv repetera, ljuga, skydda LURAR IN MIG I DETTA IGEN. Jag själv! Helt frivilligt! Men JAG TRODDE JU PÅ HAN. Vi har en historia på ca 8 år fram och tillbaka bakom oss. Har verkligen lämnat han flera ggr men då vi fick barn ihop väldigt snabbt, pga det har vi alltid de där bandet. Och jag erkänner - jag är svag för han, jag älskar han och vill (?) leva me han- MEN INTE NÄR HAN DRICKER. Denna gång har vi vart sambo i 8-9 månader.

Ska ja söka hjälp?
För min del? Eller hur fan ska ja gå till väga.
Ursäkta detta språk men ja e så trött på detta nu

Rose

Alanon har grupper för anhöriga. Jag gick i en sådan grupp för längesedan när jag levde med min äldste sons pappa. Vi fick också barn tidigt i relationen och han drack flera dagar i veckan. Han var ångerfull, lovade att bättra sig. Jag förlät..och så höll vi på i många år. Tills jag sökte hjälp hos alanon. Det fick mig att förstå min egen roll i det hela. Nu inser jag också att mitt alkoholbeteende inte är ok. Och därför har jag gått med i forumet framförallt av den anledningen. Sök hjälp för du kan aldrig ändra på någon annan än dig själv. Önskar dig llycka till. Och var snäll mot dig själv.

FuckIt

Tack! Funderar på att ta tag i det och gå på ett möte !