Alla dessa återfall... Det sägs att det behövs 8 återfall för att bestämma sig. Tidigare försök att sluta har inte funkat mer än någon/några månader, sen inbillar man sig att man fixar att ta en pilsner eller ett par glas vin. Men icke, supandet är igång igen...

Nu är jag nykter sen en vecka tillbax, en vecka skickad från helvetet... Kan ha berott på att jag gick på hembränt ganska rejält förutom ölen?

Nåväl, jag ser ofta kritik mot benso och det är säkert med rätta många ggr. Dock har läkarvetenskapen förändrat sin syn på benso vid alkoholabstinens och ser det som ett förstahandsval idag.

Abstinens kan vara livshotande och man upprättar ett schema med nedtrappning under några dagar. Då finns ingen större risk för bensoberoende.

Jag vet inte vad jag skulle tagit mej till utan denna hjälp, det finns inget självändamål i att lida svårt.

AmandaL

Grattis till din första nyktra vecka mandragora! Här är vi många som också kämpar med att hålla oss nyktra så välkommen hit och jag hejar på dig på din nyktra resa ???