Inte alla helger som pojkvännen pantat burkar/flaskor utan att köpa alkohol ... Men nu hände det.
Inte alla helger han varit nykter men nu hände det.
Saknat en nykter pojkvän en helg, nu hände det.

Kanske han verkligen vill sluta eller åtminstone dra ner på alkohol ett tag som han säger.
Gällande det vet jag inte vad som förväntas av mig, befinner mig som i främmande land. Har som vant mig med onykter tillvaro, men nu då? Har så svårt att fråga.
Det enda jag sagt om att dra ner på alkohol är att jag välkomnar det och att det är bra för hans hälsa ... ? Kanske jag inte behöver säga något mera, om det skulle tas som en stämpel på att jag anser att han haft/har problem.

Sköt om er. ?

Han måste ta ansvar för sitt eget liv. Du kan bara vara tydlig med var dina gränser går. Skönt att han varit nykter i helgen! Tipsa honom om forumet!

Kram ?

Du kan hjälpa honom på några sätt:

1) Aktivt bidra till att det inte finns alkohol hemma.

2) Ha förståelse för att trötthet, irritation och nedstämdhet är typiska problem i början och kanske ett bra tag framöver.

3) Ge lagom mycket positiv förstärkning när han gör ”rätt”. Du ska inte göra för stor grej av det, men ändå visa att du ser det.

4) Ha tålamod.

Kram ?

Tröttheten märkte jag av i helgen. Dessutom en rastlöshet men samtidigt som jag även noterade någon slags lugn jag inte sett mycket av tidigare ...

Ska göra mitt bästa med tålamod och att visa lagom mycket positiv förstärkning. Har fått avsmak från alkohol, så det finns absolut inte hemma.. Inte funnits på länge.

Kram. ?

... har han druckit (vad jag vet åtminstone). Han skulle dra ner helt från och med nyligen men läget just nu får jag vara rysligt nöjd med. ?

Så trött är han, som han ber om ursäkt för. Be om ursäkt för olika saker gjorde han då han drack mängder och gör det nu då han inte uppträtt berusad. Måste vara jobbigt för honom att ha bett om ursäkt .. Jag har tappat räkningen på antal gånger han bett om ursäkt. ?

Har försökt att inte klaga på hans trötthet, utan snarare sagt att är man trött måste man få sova.

Sköt om er där ute. ?