AmandaL

Tack kennie för fint pepp och grattis ?? Livet nykter går inte att jämför med livet berusad, det är som att man befunnit sig i helvetet och fått en chans att komma upp i himlen, här måste jag jobba för att få stanna men när man vet vad som väntar i alkoholdjupet ska jag göra allt i min makt för att få stanna i den nyktra himlen ???

jag kan lova att det blir bara bättre och bättre om du inte tar det första glaset !

Ja nu är vi i det vidare livet
Känner tacksamhet för att det blivit så?
Kram Pilla

101 st grattis :-)

Fortsätt på den nya vägen, och jag hoppas att det kommer bli allt mindre kamp och allt lättare framöver! Det är hur som värt det!

*kram*

AmandaL

Tack alla mina underbara ”förgångare” för pepp och motivation! Jag är stolt nykterist och har fått den finaste och bästa hjälpen av er som gått på vägen före mig, ovärderlig ???

Vikingafru

Så som jag har planerat ska jag numera bli berusad av livet, händelser, människor och det enkla som är det vackraste ????
Så glad över dig här & alla ni andra som är nyfunna vänner i samma båt..
Äring & Frid syster i väven ✨

AmandaL

Då har jag tagit mig upp till dag 102 nu, vad skönt det är, jag vill aldrig mer någonsin dricka. Jag tacklar livet på ett helt annat sätt nu, livet är inte så tungt som det förut kändes. Jag är så nöjd med att jag blivit nykter! Önskar alla en fin morgon ?

AmandaL

Livet utan alkohol är så mycket lättare. Jag har precis varit och tränat, ska äta frukost nu och njuter av att jag känner mig hälsosam, inifrån och ut. Inte försöka se hälsosam ut på utsidan eftersom jag hade fullt kaos inom mig, nu känner jag styrkan i att vara nykter ??? önskar alla pepp och motivation till att fortsätta. Livet börjar på ett helt nytt sätt när man är nykter ?

AmandaL

Tack ma-lie, är du ny på forumet? I så fall välkommen hit, jag har inte sett dig här innan, ska läsa ikapp om dig, och vad glad jag blir att jag kan inspirera! Kram ?

Jovisst kan man kalla sitt ”tidigare” liv helvetet..Framför allt när man har perspektiv..När man står mitt i det, så är det ens vardag..Hjärnans planerande och dess sug jämt..Dividerandet om hur lite, eller hur mycket man ska köpa på bolaget..Och sina närmaste man sviker genom att dricka..Jag känner som dig..Jag ska leva nykter för alltid..Kämpar för det om jag måste..Nykterheten först, därefter kommer resten..Kram..?

Grattis till din nykterhet!
Hälsosam inifrån och ut, låter sunt och långsiktigt!
??

Ma-lie

Hej Amanda! Jag är ny, men har läst här i över ett år redan och det känns som att jag känner alla, även om det bara är människorna bakom texterna man känner så känns det ändå som en familj. Rätt så häftigt! ??

AmandaL

Jag har 113 nyktra dagar, jag saknar inte att dricka, jag har inget sug, jag längtar inte efter att ta en fylla. Men inatt drömde jag att jag var full, eller drömmen handlade om att jag vaknar och har varit full. Jag har gjort allt det där jag brukade, det jobbiga, jag var ledsen när jag vaknade, ledsen för att jag förstört min nyktra tid, för allt kändes som att det var realtid, jag hade varit nykter men av någon anledning hade jag i drömmen trott att jag kunde dricka ett glas vin, och det slutade med ångest. Usch känner jag, först när jag vaknade på riktigt blev jag orolig och rädd innan jag insåg att det varit en dröm, en mardröm. En väldigt verklig mardröm, jag ser den som en undermedveten påminnelse ?

Chris_

...har jag också då och då efter 5 månader.
Vill tro att det ingår i någon slags läkeprocess, för jag tänker knappt på alkohol i vaket tillstånd.
Minns att det var samma drömmar om snus under en ganska lång tid efter jag slutade snusa.
Det är verkligen en lättnad när man inser att det var en dröm.

Den första tiden drömde jag att jag drack så jag kaskadkräktes. Och vaknade och kände mig bakfull. Garanterat hjärnan som behövde bearbeta.

Chill helgkram ?