Härligt med nykterheten! Jag kan också känna mig ensam om det ibland, har ingen annan nykterist i mitt umgänge. Men så går man in här och läser och inser hur många vi är som tagit detta beslut. Och hur bra vi mår av det! Så läs och skriv mycket här så får du ett nyktert sammanhang. Ser fram emot att höra mer om dig!

Tack för att du tog dig tid att svara! Kanske är jag inte helt ensam i detta, kanske måste jag ge det mer tid?! Det är bara en sån ångest som kommit över mig ikväll, den känns övermäktig.
Hur ska man handskas med den?

För mig funkar fysisk aktivitet. En kvällspromenad i mörkret om du bor på en plats där det funkar? Och sen in i värmen med en kopp te... Annars en omväxlande kall och varm dusch, det startar också om hjärnan tycker jag. Eller lyssna på Alkispoddens intervju med Rebecka Åhlund, hon är inspirerande tycker jag. Eller ring jourhavande präst om du behöver prata akut, behöver inte vara om religion. Och vi vet båda att ångest inte håller i sig hur länge som helst..Kämpa på, det kommer att gå över..