Dag 3 som sockernykter.. och abstinens så som huvudvärk, lite darr, trötthet- är påtaglig. Inte särskilt sugen på sött eller så men lite segt allmäntillstånd minst sagt.
Bara att kämpa på…

@Se klart Huvudvärk hade jag också, men inte längre. Och inte lika illa som efter alkoholstoppet. Precis som alkoholen tror jag att man måste unna sig ibland, under ordnade former. Nu när jag pluggat så mycket sockerfakta är jag inspirerad att inspirera min yngsta dotter också. Hon är väldigt tydligt mammas flicka i mycket. Igår kväll när vi åt ihop gick vi en promenad efter maten, och sen åt vi fruktsallad och lite vispad grädde. Mycket bättre än glass, bullar, kakor, chips!

Kram 🐘

Ja såklart, nu kör jag strikt lchf så det blir ju lite unn på så vis att man alltid kan äta sig mätt och nöjd, men jag fastar ju utöver det så de första dagarna är sega. Vispad grädde, bär är ju typiskt bra när man ska äta lite kolhydrater- men det får vänta till vecka 2! Tack för pepp @andrahalvlek ✌️

Checkar av dag 3 som nykter sockerist… tung i huvudet, men kolhydratfritt och såklart inget sött. Till lunch imorgon blir det kokta ägg, sallad, avocado, skinka.
Innan dess- svart kaffe…