Li-Lo

Hoppas du är okej denna första dag i december. Börjar med att tacka dig för ditt engagemang och din förmåga att lyfta viktiga frågor här i forumet.

Vi har noterat att du har ganska många trådar här. Ett tips från oss är att ha ett fåtal, det blir lättare för andra att följa dig då och kanske även lättare för dig att ha kolla på dina frågor och tankar?

Vad tänker du om det?

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Sluta dricka, ta dig i kragen! Ta tag i det, det är väl bara att sluta, finns väl annat att fylla dagarna med. Typ så gick mina tankar kring pojkvännens drickande. Kom fram till att - det är inte så där bara med en kidnappad hjärna.

Då jag blev medlem i forumet var det ur anhörigperspektivet. Kändes först lite märkligt att se de andra trådarna. Men att läsa trådarna i "förändra sitt drickande" har gett mig förståelse om vad det handlar om. Jag kan ju inte på djupet förstå, men jag förstår en del. ?
Tack.

Får inte tag på partnern. ?
Fasen, jag som blivit så bra på att på något sätt acceptera att jag inte kan leva hans liv och att jag inte har kontrollen. Förutom - kontrollen över mig själv. ?

Fastän jag vet att jag inte kan styra drickandet så känns det som att hjärtat mitt rusar. Vad gör han, vad gör han inte ... Suck. Detta blir en lång lördag.
?